Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publikationen
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11412 |

Schmohl, Tobias und Sebastian Grobler. 2024. Integrating Artistic Research into German University of Applied Sciences Curricula: A New Paradigm in Science Education. New Perspectives in Science Education. Bd. 13. New Perspectives in Science Education. Filodiritto Editore.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias und Stefanie Go. 2023. Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In: (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung „(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?“ am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, hg. von Monika Haberer, Dorit Günther, und Janina Köhler , 35–45. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) . doi:https://doi.org/10.25656/01:27948, .
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Alavi, Marie und Tobias Schmohl. 2023. Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building. Conference proceedings. 13th international conference „The future of education“. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna: Filodiritto Editore. doi:https://doi.org/10.25656/01:27907, .
ELSA
| DOI
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 13017
Dragutinovic, Anica, Aleksandra Milovanovic, Mihajlo Stojanovski, Tea Damjanovska, Aleksandra Đorđevic, Ana Nikezic, Uta Pottgiesser, Ana Ivanovska Deskova und Jovan Ivanovski. 2023. Approaching Extracurricular Activities for Teaching and Learning on Sustainable Rehabilitation of Mass Housing: Reporting from the Arena of Architectural Higher Education. Sustainability 15, Nr. 3. doi:10.3390/su15032476, .
ELSA
| DOI
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12796
Schmohl, Tobias, Kathrin Schelling, Stefanie Go, Katrin Jana Thaler und Alice Watanabe. 2022. Development, Implementation and Acceptance of an AI-based Tutoring System: A Research-Led Methodology. Hg. von Mutlu Cukurova, Nikol Rummel, Denis Gillet, Bruce McLaren, und James Uhomoibhi. Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Vol. 2. SCITEPRESS - Science and Technology Publications. doi:10.5220/0011068500003182, .
ELSA
| DOI
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Schmohl, Tobias. 2018. Towards a New Scholarship of German Science Education. Hg. von PIXEL. International Conference New Perspectives in Science Education . 7. Aufl. Padova: libreriauniversitaria.it edizioni.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)