Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6 Publikationen


2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11412 | OA
Schmohl, Tobias ; Grobler, Sebastian: Integrating Artistic Research into German University of Applied Sciences Curricula: A New Paradigm in Science Education, New Perspectives in Science Education. Bd. 13 : Filodiritto Editore, 2024
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias ; Go, Stefanie: Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In: Haberer, M. ; Günther, D. ; Köhler , J. (Hrsg.): (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung „(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?“ am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern. Kaiserslautern-Landau : Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , 2023, S. 35–45
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Alavi, Marie ; Schmohl, Tobias: Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building. Bologna : Filodiritto Editore, 2023
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 13017
Dragutinovic, Anica ; Milovanovic, Aleksandra ; Stojanovski, Mihajlo ; Damjanovska, Tea ; Đorđevic, Aleksandra ; Nikezic, Ana ; Pottgiesser, Uta ; Ivanovska Deskova, Ana ; u. a.: Approaching Extracurricular Activities for Teaching and Learning on Sustainable Rehabilitation of Mass Housing: Reporting from the Arena of Architectural Higher Education. In: Sustainability Bd. 15. Basel, MDPI (2023), Nr. 3
ELSA | DOI
 

2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12796
Schmohl, Tobias ; Schelling, Kathrin ; Go, Stefanie ; Thaler, Katrin Jana ; Watanabe, Alice ; Cukurova, M. ; Rummel, N. ; Gillet, D. ; McLaren, B. ; Uhomoibhi, J. (Hrsg.): Development, Implementation and Acceptance of an AI-based Tutoring System: A Research-Led Methodology : SCITEPRESS - Science and Technology Publications, 2022
ELSA | DOI
 

2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 | OA
Schmohl, Tobias ; PIXEL (Hrsg.): Towards a New Scholarship of German Science Education. 7. Aufl. Padova : libreriauniversitaria.it edizioni, 2018
ELSA | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="Higher education"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Din 1505-2

Export / Einbettung