Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
317 Publikationen
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12797
Herrmann, Jan-Phillip/Mordaschew, Viktoria/Tackenberg, Sven: A multi-skill RCPSP variant for persons with disabilities in sheltered workshops, Bd. 232, hg. von Longo, F./Shen, W./Padovano, A., Amsterdam [u.a.] 2024 (Procedia Computer Science).
ELSA
| DOI
| WoS
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12815 |

Tebbe, Jörn u. a.: Efficiently Computable Safety Bounds for Gaussian Processes in Active Learning, o. O. 2024 (Proceedings of Machine Learning Research).
ELSA
| Download (ext.)
| WoS
2024 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 12816
Cheng, Ka Yung u. a.: An Image Retrieval Pipeline in a Medical Data Integration Center., Bd. 310, o. O. 2024 (Studies in Health Technology and Informatics).
ELSA
| DOI
| WoS
| PubMed | Europe PMC
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 12822
Cheng, Ka Yung u. a.: Instance-level medical image classification for text-based retrieval in a medical data integration center, in: Computational and Structural Biotechnology Journal 24 (2024), S. 434–450.
ELSA
| DOI
| WoS
| PubMed | Europe PMC
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 12830
Cardinali, Marcel u. a.: Urban green spaces, self-rated air pollution and health: A sensitivity analysis of green space characteristics and proximity in four European cities, in: Health & place : an international journal ; a social science & medicine publication 89 (2024).
ELSA
| DOI
| WoS
| PubMed | Europe PMC
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11492 |

Steiner, Denise u. a.: Critical View on the Qualification of Electronic Tongues Regarding Their Performance in the Development of Peroral Drug Formulations with Bitter Ingredients, in: Pharmaceutics 16 (2024), H. 5.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
| PubMed | Europe PMC
2024 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 10932
Ali, Asmar/Deuter, Andreas/Wehmeier, Leon: Personalized Learning in Automation: A 3D AI-Based Approach, in: IEEE ASEE Frontiers in Education Conference/Institute of Electrical and Electronics Engineers, American Society for Engineering Education (Hgg.): FIE 2023 : College Station, TX, USA, October 18-21, 2023 : conference proceedings / 2023 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), [Piscataway, NJ] 2024.
ELSA
| DOI
2024 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 10931
Wehmeier, Leon u. a.: Task-fidelity Assessment for Programming Tasks Using Semantic Code Analysis, in: IEEE ASEE Frontiers in Education Conference /Institute of Electrical and Electronics Engineers, American Society for Engineering Education (Hgg.): FIE 2023 : College Station, TX, USA, October 18-21, 2023 : conference proceedings / 2023 IEEE Frontiers in Education Conference (FIE), [Piscataway, NJ] 2024.
ELSA
| DOI
2024 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 12155
Neumann, Philipp/Faupel, Christian: Digitale Instrumente des Cost Engineering, in: Betz, Stefan (Hg.): Produktion, Logistik und Controlling im Zeitalter der Digitalisierung, Bd. 580, Hamburg 2024 (Schriftenreihe Innovative betriebswirtschaftliche Forschung und Praxis), S. 63–94.
ELSA
2024 | Konferenz - Folien | ELSA-ID: 12652 |

Claes, Svenja/Thiel, Marc: Bildungsbrücken OWL: Hybride Prozessgestaltung im Projekt Bildungsbrücken OWL. Ideen, Hürden, Gelingensbedingungen, Wirkungen, o. O. 2024.
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12749 |

Claes, Svenja: Lernträger Tiny House gemeinsame Lernformate : Kollaboratives Lernen ; Wie können gemeinsame Lernprojekte Lernende aus der beruflichen und akademischen Bildung bereichern?, o. O. 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 12747 |

Claes, Svenja: Internationale Kompetenz. : Internationale Denkweisen stärken online und selbstorganisiert ; Online-Selbstlernkurs „Internationale Kompetenzen“, o. O. 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 12581 |

Schneider, Birgit/Schwarzer, Knut/Claes, Svenja: Evaluation des Formats Cyberphysischen Fabrik. Ein kooperatives Lernformat aus dem InnoVET-Projekt Bildungsbrücken OWL, Lemgo 2024.
ELSA
| Dateien verfügbar