Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6447 Publikationen


2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11391
S. Kost, (Ost-)Friesische Identität von außen besehen. 2023.
ELSA
 

2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 11400
T. Philipp and T. Schmohl, Eds., Handbook Transdisciplinary Learning, vol. 6. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023. doi: 10.14361/9783839463475.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
T. Schmohl, “Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik,” in Hochschuldidaktik als Wissenschaft. Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, vol. 5, R. Rhein and J. Wildt, Eds. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023, pp. 63–88. doi: 10.14361/9783839461808-005.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
T. Schmohl and S. Go, “Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf,” in (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, M. Haberer, D. Günther, and J. Köhler , Eds. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , 2023, pp. 35–45. doi: https://doi.org/10.25656/01:27948.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
T. Philipp and T. Schmohl, “Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving,” in Handbook Transdisciplinary Learning, vol. 6, T. Philipp and T. Schmohl, Eds. Bielefeld, Germany: transcript Verlag, 2023, pp. 13–20. doi: 10.14361/9783839463475-003.
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
C. Freier et al., “Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen?,” Soziale Passagen, vol. 15, no. 2, pp. 631–635, 2023, doi: 10.1007/s12592-023-00478-0.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
T. Schmohl et al., Combining NLP, speech recognition, and indexing. An AI-based learning assistant for higher education. ?, 2023, p. 4. doi: 10.25656/01:27908.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
A. Watanabe, T. Schmohl, and K. Schelling, “Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme,” in Künstliche Intelligenz in der Bildung, C. de Witt, Christina Gloerfeld, and Silke Elisabeth Wrede, Eds. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023, pp. 263–289. doi: 10.1007/978-3-658-40079-8_13.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
M. Alavi and T. Schmohl, Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building. Bologna: Filodiritto Editore, 2023, p. 5 S. doi: https://doi.org/10.25656/01:27907.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11418
A.-K. Helten et al., “Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing,” in Conference proceedings. 13th international conference “The future of education”. Hybrid edition, 29-30 June 2023, Bologna: Filodiritto Editore, 2023. doi: 10.25656/01:27908.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
M. Lammersen and R. Rasche, Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks. *.
ELSA
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11445
J.-P. Herrmann, S. Tackenberg, and V. Nitsch, “Predicting Human Decision-Making for Task Selection in Manufacturing: A Systematic Literature Review,” IEEE Access, vol. 11, pp. 141172–141191, 2023, doi: 10.1109/access.2023.3340626.
ELSA | DOI | WoS
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 | OA
S. Ramm, T. Hernández Rodriguez, B. Frahm, and M. Pein-Hackelbusch, Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy  Data and the Effects on Linear Regression . DECHEMA e.V.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitungsartikel | ELSA-ID: 11496
N. Beckmann, P. S. Kühn, T. Langsch, D. Wiens, T. Wiens, and J. Üpping, “Technische Hochschule OWL gewinnt wichtige Erkenntnisse zum Lemgoer Stadtklima,” Lippische Landeszeitung (LZ), 2023.
ELSA | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11546
M. Trilling-Haasler, L. Katsch, and J. Schneider, PETauthent. 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11599 | OA
I. Sanches Previti and H. Sachs, Mycelion: A wood-mycelium composite-based, experimental pavilion with multiple growth phases. CumInCAD, 2023, pp. 409–420.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11656
H. Seol, D. Arztmann, N. Kim, and A. Balderrama, “Estimation of Natural Ventilation Rates in an Office Room with 145 mm-Diameter Circular Openings Using the Occupant-Generated Tracer-Gas Method,” Sustainability, vol. 15, no. 13, Art. no. 9892, 2023, doi: 10.3390/su15139892.
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 10674
S. Diederich, A. Iseke, M. Schneider, and K. Pull, “Role (in-)congruity and the Catch 22 for female executives: how stereotyping contributes to the gender pay gap at top executive level,” The International Journal of Human Resource Management, vol. 0, no. 0, pp. 1–29, doi: https://doi.org/10.1080/09585192.2023.2273331.
ELSA | DOI
 

2023 | Masterarbeit | ELSA-ID: 10685
N. Nuchte, Die Gestaltung eines Orientierungssystems unter der Verwendung technischer und empirischer Hilfsmittel. Detmold: Technische Hochschule OWL, 2023.
ELSA | Dateien verfügbar
 

2023 | Zeitungsartikel | ELSA-ID: 10699
N. Beckmann, P. S. Kühn, T. Langsch, D. Wiens, T. Wiens, and J. Üpping, “Studenten messen Lemgos Mikroklima,” Lipische Landeszeitung (LZ), vol. 252, no. 44, 2023.
ELSA
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: IEEE

Export / Einbettung