Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6502 Publikationen
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp, Thorsten und Tobias Schmohl. 2023. Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving. In: Handbook Transdisciplinary Learning, hg. von Thorsten Philipp und Tobias Schmohl, 6:13–20. Hochschulbildung: Lehre und Forschung. Bielefeld, Germany: transcript Verlag. doi:10.14361/9783839463475-003, .
ELSA
| DOI
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
Freier, Carolin, Tobias Bocklet, Anne-Kathrin Helten, Franziska Hoffmann, Marianne Hunger, László Kovács, Florian Richter, Korbinian Riedhammer, Tobias Schmohl und Claudia Simon. 2023. Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen? Soziale Passagen 15, Nr. 2: 631–635. doi:10.1007/s12592-023-00478-0, .
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
Schmohl, Tobias, Kathrin Schelling, Stefanie Go, Carolin Freier, Marianne Hunger, Franziska Hoffmann, Anne-Kathrin Helten und Florian Richter. 2023. Combining NLP, speech recognition, and indexing. An AI-based learning assistant for higher education. Conference proceedings. 13th international conference „The future of education“. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna . ? doi:10.25656/01:27908, .
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Watanabe, Alice, Tobias Schmohl und Kathrin Schelling. 2023. Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme. In: Künstliche Intelligenz in der Bildung, hg. von Claudia de Witt, Christina Gloerfeld, und Silke Elisabeth Wrede, 263–289. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. doi:10.1007/978-3-658-40079-8_13, .
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Alavi, Marie und Tobias Schmohl. 2023. Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building. Conference proceedings. 13th international conference „The future of education“. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna: Filodiritto Editore. doi:https://doi.org/10.25656/01:27907, .
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11418
Helten, Anne-Kathrin, Tobias Schmohl, Kathrin Schelling, Stefanie Go, Carolin Freier, Marianne Hunger, Franziska Hoffmann und Florian Richter. 2023. Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing. In: Conference proceedings. 13th international conference „The future of education“. Hybrid edition, 29-30 June 2023. Bologna: Filodiritto Editore. doi:10.25656/01:27908, .
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
Lammersen, Maximilian und Rainer Rasche. Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks. Conference proceedings of Mecatronics & AISM 2023. *.
ELSA
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11445
Herrmann, Jan-Phillip, Sven Tackenberg und Verena Nitsch. 2023. Predicting Human Decision-Making for Task Selection in Manufacturing: A Systematic Literature Review. IEEE Access 11: 141172–141191. doi:10.1109/access.2023.3340626, .
ELSA
| DOI
| WoS
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 |
Ramm, Selina, Tanja Hernández Rodriguez, Björn Frahm und Miriam Pein-Hackelbusch. Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy Data and the Effects on Linear Regression . DECHEMA e.V.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitungsartikel | ELSA-ID: 11496
Beckmann, Nils, Pia Sophia Kühn, Timon Langsch, David Wiens, Timon Wiens und Johannes Üpping. 2023. Technische Hochschule OWL gewinnt wichtige Erkenntnisse zum Lemgoer Stadtklima. Lippische Landeszeitung (LZ).
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11546
Trilling-Haasler, Marc, Linda Katsch und Jan Schneider. 2023. PETauthent.
ELSA
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11599 |
Sanches Previti, Isabella und Hans Sachs. 2023. Mycelion: A wood-mycelium composite-based, experimental pavilion with multiple growth phases. Hg. von Fernando García Amen, Armagno Armagno Ángel, und Ana Laura Goñi. SIGraDi 2023 Accelerated Landscapes XXVII International Conference of the Ibero-American Society of Digital Graphics. CumInCAD.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11656
Seol, Hyeonji, Daniel Arztmann, Naree Kim und Alvaro Balderrama. 2023. Estimation of Natural Ventilation Rates in an Office Room with 145 mm-Diameter Circular Openings Using the Occupant-Generated Tracer-Gas Method. Sustainability 15, Nr. 13. doi:10.3390/su15139892, .
ELSA
| DOI
2023 | Zeitschrift | ELSA-ID: 11761 |
Hofmann, Martin Ludwig und FB 1 Detmolder Schule für Architektur und Innenarchitektur, Hrsg. 2023. 52 Grad : Magazin, Stadtplanung . Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11804
Klepp, Georg Heinrich. 2023. Adsorbed Gas Storage Digital Twin. JOM : the journal of the Minerals, Metals & Materials Society 76, Nr. 2: 951–957. doi:10.1007/s11837-023-06325-0, .
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11833
Agethen, Katharina und Luc Sandfort. 2023. Emergent Leadership and Team Performance in Short-term, Virtual Teams: A Configurational Approach. Hg. von Sonia Taneja. Academy of Management Proceedings. Bd. 2023. Academy of Management Proceedings. Academy of Management. doi:10.5465/amproc.2023.14673abstract, .
ELSA
| DOI
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11836
Agethen, Katharina und Anja Iseke. 2023. Same same but different? Integration of collective orientation(s) and their relationship with performance.
ELSA
2023 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11935 |
Meyer, Kirsten und Jörg Briesenick. 2023. Status quo der dualen Berufsausbildung in den Bau- und Bauausbaugewerken. Hg. von Bildungsbrücken OWL. Paderborn: Kreishandwerkerschaft Paderborn-Lippe.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11938 |
Thies, Katharina, Annika Breternitz und Kirsten Meyer. 2023. Methoden für aktivierende und motivierende Gruppenarbeit : Reader für Lehr- und Ausbildungspersonen. Hg. von Bildungsbrücken OWL. Eine Kurzdokumentation aus dem InnoVET-Projekt Bildungsbrücken OWL. Lemgo: Bildungsbrücken OWL.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)