Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6396 Publikationen
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11378
Gassenmeier, Veronika/Campolongo, Giovanni/Frahm, Björn: Real-time Monitoring of DCO2 in addition to DO, o. O. u. J. .
ELSA
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11381
Hernández Rodriguez, Tanja u. a.: A systematic, model-based workflow for risk-based decision making in upstream development, o. O. u. J. .
ELSA
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11382 |

Gassenmeier, Veronika u. a.: View on a mechanistic model of Chlorella vulgaris in shake flasks, o. O. u. J. .
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11383
Hernández Rodriguez, Tanja u. a.: Model-assisted design strategies for bioprocesses – Advanced statistical methods in industrial upstream cell culture, o. O. 2023.
ELSA
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11384 |

Müller, Carolin u. a.: Microbial spoilage in vegan foods, o. O. 2023.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11388
Kost, Susanne: Territoriale Raumbild(n)er: Eine konzeptionelle Einführung, o. O. 2023.
ELSA
2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11391
Kost, Susanne: (Ost-)Friesische Identität von außen besehen, o. O. 2023.
ELSA
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
Schmohl, Tobias: Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik, in: Rhein, Rüdiger/Wildt, Johannes (Hgg.): Hochschuldidaktik als Wissenschaft. Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, Bd. 5, Bielefeld, Germany 2023 (Hochschulbildung: Lehre und Forschung), S. 63–88.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias/Go, Stefanie: Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf, in: Haberer, Monika/Günther, Dorit/Köhler , Janina (Hgg.): (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung „(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?“ am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, Kaiserslautern-Landau 2023, S. 35–45.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp, Thorsten/Schmohl, Tobias: Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving, in: Philipp, Thorsten/Schmohl, Tobias (Hgg.): Handbook Transdisciplinary Learning, Bd. 6, Bielefeld, Germany 2023 (Hochschulbildung: Lehre und Forschung), S. 13–20.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Watanabe, Alice/Schmohl, Tobias/Schelling, Kathrin: Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme, in: Witt, Claudia de/Gloerfeld, Christina /Wrede, Silke Elisabeth (Hgg.): Künstliche Intelligenz in der Bildung, Wiesbaden 2023, S. 263–289.
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
Lammersen, Maximilian/Rasche, Rainer: Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks, o. O. u. J. .
ELSA
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 |

Ramm, Selina u. a.: Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy Data and the Effects on Linear Regression , o. O. u. J. .
ELSA
| Download (ext.)