Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

6396 Publikationen


2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11378
Gassenmeier, Veronika/Campolongo, Giovanni/Frahm, Björn: Real-time Monitoring of DCO2 in addition to DO, o. O. u. J. .
ELSA
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11381
Hernández Rodriguez, Tanja u. a.: A systematic, model-based workflow for risk-based decision making in upstream development, o. O. u. J. .
ELSA
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11382 | OA
Gassenmeier, Veronika u. a.: View on a mechanistic model of Chlorella vulgaris in shake flasks, o. O. u. J. .
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11383
Hernández Rodriguez, Tanja u. a.: Model-assisted design strategies for bioprocesses – Advanced statistical methods in industrial upstream cell culture, o. O. 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11384 | OA
Müller, Carolin u. a.: Microbial spoilage in vegan foods, o. O. 2023.
ELSA | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11385
Kosse, Pascal u. a.: Validation and Uncertainty Assessment of a Software‐Integrated Workflow for pH Calculations, in: Chemie Ingenieur Technik 95 (2023), H. 12,  S. 1960–1969.
ELSA | DOI | WoS
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11388
Kost, Susanne: Territoriale Raumbild(n)er: Eine konzeptionelle Einführung, o. O. 2023.
ELSA
 

2023 | Konferenz - Vortrag | ELSA-ID: 11391
Kost, Susanne: (Ost-)Friesische Identität von außen besehen, o. O. 2023.
ELSA
 

2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 11400
Philipp, Thorsten/Schmohl, Tobias: Handbook Transdisciplinary Learning, Bd. 6, Bielefeld, Germany 2023 (Hochschulbildung: Lehre und Forschung).
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
Schmohl, Tobias: Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik, in: Rhein, Rüdiger/Wildt, Johannes (Hgg.): Hochschuldidaktik als Wissenschaft. Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, Bd. 5, Bielefeld, Germany 2023 (Hochschulbildung: Lehre und Forschung),  S. 63–88.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias/Go, Stefanie: Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf, in: Haberer, Monika/Günther, Dorit/Köhler , Janina (Hgg.): (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung „(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?“ am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, Kaiserslautern-Landau 2023,  S. 35–45.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp, Thorsten/Schmohl, Tobias: Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving, in: Philipp, Thorsten/Schmohl, Tobias (Hgg.): Handbook Transdisciplinary Learning, Bd. 6, Bielefeld, Germany 2023 (Hochschulbildung: Lehre und Forschung),  S. 13–20.
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
Freier, Carolin u. a.: Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen?, in: Soziale Passagen 15 (2023), H. 2,  S. 631–635.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
Schmohl, Tobias u. a.: Combining NLP, speech recognition, and indexing. An AI-based learning assistant for higher education, o. O. 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Watanabe, Alice/Schmohl, Tobias/Schelling, Kathrin: Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme, in: Witt, Claudia de/Gloerfeld, Christina /Wrede, Silke Elisabeth (Hgg.): Künstliche Intelligenz in der Bildung, Wiesbaden 2023,  S. 263–289.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Alavi, Marie/Schmohl, Tobias: Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building, Bologna 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11418
Helten, Anne-Kathrin u. a.: Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing, in: o. Hg.: Conference proceedings. 13th international conference „The future of education“. Hybrid edition, 29-30 June 2023, Bologna 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
Lammersen, Maximilian/Rasche, Rainer: Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks, o. O. u. J. .
ELSA
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11445
Herrmann, Jan-Phillip/Tackenberg, Sven/Nitsch, Verena: Predicting Human Decision-Making for Task Selection in Manufacturing: A Systematic Literature Review, in: IEEE Access 11 (2023),  S. 141172–141191.
ELSA | DOI | WoS
 

2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 | OA
Ramm, Selina u. a.: Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy  Data and the Effects on Linear Regression , o. O. u. J. .
ELSA | Download (ext.)
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Universität Freiburg

Export / Einbettung