Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
298 Publikationen
2020 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 2245
Das Corporate Design des Unternehmens ACS International Group GmbH
J.-M. Specklin, Das Corporate Design Des Unternehmens ACS International Group GmbH, TH-OWl, Lemgo, 2020.
ELSA
| Dateien verfügbar
J.-M. Specklin, Das Corporate Design Des Unternehmens ACS International Group GmbH, TH-OWl, Lemgo, 2020.
2020 | Masterarbeit | ELSA-ID: 2260
Slow Journalism - A comparative media content analysis
E. Aytekin, Slow Journalism - A Comparative Media Content Analysis, Technische Hochschule OWL, Lemgo, 2020.
ELSA
| Dateien verfügbar
E. Aytekin, Slow Journalism - A Comparative Media Content Analysis, Technische Hochschule OWL, Lemgo, 2020.
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7543
Die Neufassung der ZTV Pflaster-StB
C. Koch, H. Lorenzl, M. Köhler, Straße und Autobahn (2020) 639–646.
ELSA
C. Koch, H. Lorenzl, M. Köhler, Straße und Autobahn (2020) 639–646.
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7544
Hochschuldidaktik 4.0: Präsenz- und Online-Lernen in der hochschuldidaktischen Weiterbildung
T. Schmohl, K.-A. To, D. Schäffer, Die Hochschullehre 6 (2020) 457–462.
ELSA
| DOI
T. Schmohl, K.-A. To, D. Schäffer, Die Hochschullehre 6 (2020) 457–462.
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7545
Diversitätssensible Förderung der wissenschaftlichen Kompetenzbildung
T. Schmohl, L. Hoffmann, ZFHE (Zeitschrift Für Hochschulentwicklung) 15 (2020) 63–75.
ELSA
| DOI
T. Schmohl, L. Hoffmann, ZFHE (Zeitschrift Für Hochschulentwicklung) 15 (2020) 63–75.
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7554
Multimodale Wissensorganisation: Ein Modell zur schreibdidaktischen Begleitung von Promotionen
T. Schmohl, in: A. Aebi, S. Göldi, M. Weder (Eds.), Schrift-Bild-Ton, hep, Bern, 2020, pp. 85–106.
ELSA
T. Schmohl, in: A. Aebi, S. Göldi, M. Weder (Eds.), Schrift-Bild-Ton, hep, Bern, 2020, pp. 85–106.
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7583 |

Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences
T. Schmohl, T. Jenert, K. Thies, D. Schäffer, K. Meyer, Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
T. Schmohl, T. Jenert, K. Thies, D. Schäffer, K. Meyer, Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7584 |

Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing
T. Schmohl, L. Hoffmann, Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
T. Schmohl, L. Hoffmann, Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7585 |

Research-Based Learning in Digital Teams
T. Schmohl, A. Iseke, Research-Based Learning in Digital Teams, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
T. Schmohl, A. Iseke, Research-Based Learning in Digital Teams, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7586 |

Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant
T. Schmohl, S. Schwickert, Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
T. Schmohl, S. Schwickert, Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7587
How can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students?
T. Schmohl, A. Watanabe, N. Fröhlich, D. Herzberg, How Can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA
| Download (ext.)
T. Schmohl, A. Watanabe, N. Fröhlich, D. Herzberg, How Can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
2020 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 7651
"War of Talents" für die Schule
M.L. Hofmann, PR Report 3/2020 (2020) 58–59.
ELSA
M.L. Hofmann, PR Report 3/2020 (2020) 58–59.
2020 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 7654
Können Kreative die Welt retten?
M.L. Hofmann, 52 GRAD (2020) 6–9.
ELSA
M.L. Hofmann, 52 GRAD (2020) 6–9.
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7676
Manufacturing and analyzing of cost-efficient fresnel lenses using stereolithography
A.N. Shrotri, M. Beyer, O. Stübbe, Manufacturing and Analyzing of Cost-Efficient Fresnel Lenses Using Stereolithography, SPIE, Bellingham, Washington, USA, 2020.
ELSA
| DOI
A.N. Shrotri, M. Beyer, O. Stübbe, Manufacturing and Analyzing of Cost-Efficient Fresnel Lenses Using Stereolithography, SPIE, Bellingham, Washington, USA, 2020.
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7687
Promoting the underestimated: A vignette study on the importance of the need for affiliation to successful leadership
B. Steinmann, A. Kleinert, G.W. Maier, Motivation and Emotion 44 (2020) 641–656.
ELSA
| DOI
B. Steinmann, A. Kleinert, G.W. Maier, Motivation and Emotion 44 (2020) 641–656.
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7695
Führung und Organisation im Wandel (FOWa) – Führungskräfte im Fokus
C. Steidelmüller, B. Steinmann, B. Thomson, C. Weber, A. Wittmers, Führung Und Organisation Im Wandel (FOWa) – Führungskräfte Im Fokus, Asanger, 2020.
ELSA
C. Steidelmüller, B. Steinmann, B. Thomson, C. Weber, A. Wittmers, Führung Und Organisation Im Wandel (FOWa) – Führungskräfte Im Fokus, Asanger, 2020.
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7696 |

Do chief sustainability officers and CSR committees influence CSR-related outcomes? A structured literature review based on empirical-quantitative research findings
P. Velte, M. Stawinoga, Journal of Management Control 31 (2020) 333–377.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
P. Velte, M. Stawinoga, Journal of Management Control 31 (2020) 333–377.
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7697
Change Management für die Einführung digitaler Arbeitswelten
K.D. Schlicher, A. Paruzel, B. Steinmann, G.W. Maier, in: G.W. Maier, G. Engels, E. Steffen (Eds.), Handbuch Gestaltung Digitaler Und Vernetzter Arbeitswelten, Springer, 2020, pp. 1–36.
ELSA
| DOI
K.D. Schlicher, A. Paruzel, B. Steinmann, G.W. Maier, in: G.W. Maier, G. Engels, E. Steffen (Eds.), Handbuch Gestaltung Digitaler Und Vernetzter Arbeitswelten, Springer, 2020, pp. 1–36.
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7698
Anforderungen, Ressourcen und Gesundheit von Führungskräften
C. Steidelmüller, B. Steinmann, B. Thomson, A. Wittmers, in: Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin (Ed.), Stressreport Deutschland 2019: Psychische Anforderungen, Ressourcen Und Befinden, 2020, pp. 105–117.
ELSA
| DOI
C. Steidelmüller, B. Steinmann, B. Thomson, A. Wittmers, in: Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin (Ed.), Stressreport Deutschland 2019: Psychische Anforderungen, Ressourcen Und Befinden, 2020, pp. 105–117.
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7704
Führungsverhalten als Schlüsselfaktor für arbeitsbezogene Anforderungen und Ressourcen und die psychische Gesundheit der Beschäftigten
B. Steinmann, C. Steidelmüller, B. Thomson, in: Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin (Ed.), Stressreport Deutschland 2019: Psychische Anforderungen, Ressourcen Und Befinden, 2020, pp. 118–126.
ELSA
| DOI
B. Steinmann, C. Steidelmüller, B. Thomson, in: Bundesanstalt für Arbeitsschutz und Arbeitsmedizin (Ed.), Stressreport Deutschland 2019: Psychische Anforderungen, Ressourcen Und Befinden, 2020, pp. 118–126.