Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
340 Publikationen
2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 11400
Philipp, Thorsten, and Tobias Schmohl, editors. Handbook Transdisciplinary Learning. transcript Verlag, 2023, https://doi.org/10.14361/9783839463475.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11401
Schmohl, Tobias. “Interdisziplinäre und transdisziplinäre Hochschuldidaktik.” Hochschuldidaktik als Wissenschaft. Disziplinäre, interdisziplinäre und transdisziplinäre Perspektiven, edited by Rüdiger Rhein and Johannes Wildt, vol. 5, transcript Verlag, 2023, pp. 63–88, https://doi.org/10.14361/9783839461808-005.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias, and Stefanie Go. “Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf.” (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, edited by Monika Haberer et al., Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , 2023, pp. 35–45, https://doi.org/10.25656/01:27948.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11403
Philipp, Thorsten, and Tobias Schmohl. “Embracing the Rhizome: Transdisciplinary Learning for Innovative Problem Solving.” Handbook Transdisciplinary Learning, edited by Thorsten Philipp and Tobias Schmohl, vol. 6, transcript Verlag, 2023, pp. 13–20, https://doi.org/10.14361/9783839463475-003.
ELSA
| DOI
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11404
Freier, Carolin, et al. “Wie kann videogestütztes Lernen die Erwartungen Studierender und Dozierender erfüllen?” Soziale Passagen, vol. 15, no. 2, 2023, pp. 631–35, https://doi.org/10.1007/s12592-023-00478-0.
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11405
Schmohl, Tobias, et al. “Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing. An AI-Based Learning Assistant for Higher Education.” Conference Proceedings. 13th International Conference “The Future of Education”. Hybrid Edition, 29-30 June 2023. Bologna , ?, 2023, p. 4, https://doi.org/10.25656/01:27908.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Watanabe, Alice, et al. “Akzeptanzforschung Zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in Der Hochschulbildung : Eine Kritische Bestandsaufnahme.” Künstliche Intelligenz in Der Bildung, edited by Claudia de Witt et al., Springer Fachmedien Wiesbaden, 2023, pp. 263–89, https://doi.org/10.1007/978-3-658-40079-8_13.
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
Alavi, Marie, and Tobias Schmohl. “Transformative Learning. Methodological and Conceptual Prerequisites for Future-Oriented Skill-Building.” Conference Proceedings. 13th International Conference “The Future of Education”. Hybrid Edition, 29-30 June 2023, Filodiritto Editore, 2023, p. 5 S., https://doi.org/10.25656/01:27907.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11418
Helten, Anne-Kathrin, et al. “Combining NLP, Speech Recognition, and Indexing.” Conference Proceedings. 13th International Conference “The Future of Education”. Hybrid Edition, 29-30 June 2023, Filodiritto Editore, 2023, https://doi.org/10.25656/01:27908.
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11428
Lammersen, Maximilian, and Rainer Rasche. “Optimized Operating Points for Power Electronic Building Blocks.” Conference Proceedings of Mecatronics & AISM 2023, *.
ELSA
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11445
Herrmann, Jan-Phillip, et al. “Predicting Human Decision-Making for Task Selection in Manufacturing: A Systematic Literature Review.” IEEE Access, vol. 11, 2023, pp. 141172–91, https://doi.org/10.1109/access.2023.3340626.
ELSA
| DOI
| WoS
2023 | Konferenz - Poster | ELSA-ID: 11487 |

Ramm, Selina, et al. Comparison of Preprocessing Methods of Dielectric Spectroscopy Data and the Effects on Linear Regression . DECHEMA e.V.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitungsartikel | ELSA-ID: 11496
Beckmann, Nils, et al. “Technische Hochschule OWL gewinnt wichtige Erkenntnisse zum Lemgoer Stadtklima.” Lippische Landeszeitung (LZ), 2023.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11599 |

Sanches Previti, Isabella, and Hans Sachs. “Mycelion: A Wood-Mycelium Composite-Based, Experimental Pavilion with Multiple Growth Phases.” SIGraDi 2023 Accelerated Landscapes XXVII International Conference of the Ibero-American Society of Digital Graphics, edited by Fernando García Amen et al., CumInCAD, 2023, pp. 409–20.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 11656
Seol, Hyeonji, et al. “Estimation of Natural Ventilation Rates in an Office Room with 145 Mm-Diameter Circular Openings Using the Occupant-Generated Tracer-Gas Method.” Sustainability, vol. 15, no. 13, 9892, 2023, https://doi.org/10.3390/su15139892.
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 10009 |

Herrmann, Jan-Phillip, et al. “Ein DSM-basiertes Assistenzsystem zur Visualisierung von Artefaktbeziehungen in der Produktentwicklung von KMU.” Tagungsband zum Stuttgarter Symposium für Produktentwicklung SSP 2023, edited by Katharina Hölzle et al., Fraunhofer IAO, 2023, pp. 282–93.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 10010 |

Mordaschew, Viktoria, et al. “METHODS OF CHANGE IMPACT ANALYSIS FOR PRODUCT DEVELOPMENT: A SYSTEMATIC REVIEW OF THE LITERATURE.” Proceedings of the International Conference OnEngineering Design (ICED23), Cambridge University Press, 2023, pp. 2655–64, https://doi.org/10.1017/pds.2023.266 .
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 10012 |

Ammersdörfer, Theresa, et al. “SUPPORTING SYSTEMS ENGINEERING ACTIVITIES BY ARTIFACT-ORIENTED DESCRIPTION AND SELECTION OF METHODS.” Proceedings of the International Conference on Engineering Design (ICED23), vol. 3, Cambridge University Press, 2023, pp. 3245–54, https://doi.org/10.1017/pds.2023.325.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 10013
Mordaschew, Viktoria, et al. “Human Digital Twin – ein Konzept für die Fertigungssteuerung einer Werkstatt für behinderte Menschen.” Nachhaltig Arbeiten und Lernen - Analyse und Gestaltung lernförderlicher und nachhaltiger Arbeitssysteme und Arbeits und Lernprozesse, vol. 40, GfA-Press, 2023.
ELSA