Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6527 Publikationen
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 2392
Möller, Johannes, Tanja Hernández Rodríguez, Jan Müller, Lukas Arndt, Kim B. Kuchemüller, Björn Frahm, Regine Eibl, Dieter Eibl und Ralf Pörtner. 2020. Model uncertainty-based evaluation of process strategies during scale-up of biopharmaceutical processes. Computers & Chemical Engineering 134: 1–13. doi:10.1016/j.compchemeng.2019.106693, .
ELSA
| DOI
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 2397
Hernández Rodríguez, Tanja und Björn Frahm. 2020. Design, Optimization and Adaptive Control of Cell Culture Seed Trains. In: Animal Cell Biotechnology - Methods and Protocols, hg. von Ralf Pörtner, 2095:251–267. Methods in Molecular Biology. Berlin, Heidelberg, New York: Springer. doi:10.1007/978-1-0716-0191-4_14, .
ELSA
| DOI
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 2399
Deppe, S., Björn Frahm, V. C. Hass, T. Hernández Rodríguez, K. B. Kuchemüller, J. Möller und R. Pörtner. 2020. Estimation of Process Model Parameters. In: Animal Cell Biotechnology: Methods and Protocols, hg. von Ralf Pörtner, 2095:213–234. Methods in Molecular Biology. Berlin ; Heidelberg ; New York: Springer. doi:10.1007/978-1-0716-0191-4_12, .
ELSA
| DOI
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7520
Schäfers, Tobias, Stefan Ruffer und Eva Böhm. 2020. Outcome-based contracting from the customers’ perspective: A means-end chain analytical exploration. Industrial Marketing Management 93: 466–481. doi:10.1016/j.indmarman.2020.06.002, .
ELSA
| DOI
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7521
Cobbs, Joe, Tobias Schäfers und Mark D. Groza. 2020. Construal level effects in sponsorship-linked marketing: informativeness and timing of announcements. Journal of Marketing Theory and Practice 28, Nr. 4: 357–372. doi:10.1080/10696679.2020.1768869, .
ELSA
| DOI
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7543
Koch, Carsten, Holger Lorenzl und Martin Köhler. 2020. Die Neufassung der ZTV Pflaster-StB. Straße und Autobahn, Nr. 8: 639–646.
ELSA
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7544
Schmohl, Tobias, Kieu-Anh To und Dennis Schäffer. 2020. Hochschuldidaktik 4.0: Präsenz- und Online-Lernen in der hochschuldidaktischen Weiterbildung. die hochschullehre 6, Nr. 33: 457–462. doi: 10.3278/HSL2033W, .
ELSA
| DOI
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7545
Schmohl, Tobias und Louise Hoffmann. 2020. Diversitätssensible Förderung der wissenschaftlichen Kompetenzbildung. ZFHE (Zeitschrift für Hochschulentwicklung) 15, Nr. 3: 63–75. doi:10.3217/zfhe-15-03/04, .
ELSA
| DOI
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7554
Schmohl, Tobias. 2020. Multimodale Wissensorganisation: Ein Modell zur schreibdidaktischen Begleitung von Promotionen. In: Schrift-Bild-Ton, hg. von Adrian Aebi, Susan Göldi, und Mirjam Weder, 85–106. Bern: hep.
ELSA
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7583 |
Schmohl, Tobias, Tobias Jenert, Katharina Thies, Dennis Schäffer und Kirsten Meyer. 2020. Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences. The Future of Education. Bd. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7584 |
Schmohl, Tobias und Louise Hoffmann. 2020. Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing. The Future of Education. Bd. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7585 |
Schmohl, Tobias und Anja Iseke. 2020. Research-Based Learning in Digital Teams. The Future of Education. Bd. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7586 |
Schmohl, Tobias und Susanne Schwickert. 2020. Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant. Future of Education. Bd. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7587
Schmohl, Tobias, Alice Watanabe, Nadine Fröhlich und Dominikus Herzberg. 2020. How can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students? The Future of Education. Bd. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 7651
Hofmann, Martin Ludwig. 2020. „War of Talents“ für die Schule. PR Report 3/2020: 58–59.
ELSA
2020 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 7654
Hofmann, Martin Ludwig. 2020. Können Kreative die Welt retten? 52 GRAD, Nr. 12: 6–9.
ELSA
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7676
Shrotri, Abhijeet Narendra, Micha Beyer und Oliver Stübbe. 2020. Manufacturing and analyzing of cost-efficient fresnel lenses using stereolithography. Hg. von Georg von Freymann, Alois M. Herkommer, und Manuel Flury. 3D Printed Optics and Additive Photonic Manufacturing II : 6-10 April 2020, online only, France . Bd. 11349. Proceedings of SPIE. Bellingham, Washington, USA: SPIE. doi:10.1117/12.2555367, .
ELSA
| DOI
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7687
Steinmann, Barbara, Anne Kleinert und Günter W. Maier. 2020. Promoting the underestimated: A vignette study on the importance of the need for affiliation to successful leadership. Motivation and Emotion 44: 641–656. doi:10.1007/s11031-020-09833-7, .
ELSA
| DOI
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7695
Steidelmüller, Corinna, Barbara Steinmann, Birgit Thomson, Corinna Weber und Anja Wittmers. 2020. Führung und Organisation im Wandel (FOWa) – Führungskräfte im Fokus. Hg. von Rüdiger Trimpop, Andrea Fischbach, Iris Seliger, Anastasiia Lynnyk, Nicolai Kleineidam, und André Große-Jäger. 21. Workshop Psychologie der Arbeitssicherheit und Gesundheit. Asanger.
ELSA
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7696 |
Velte, Patrick und Martin Stawinoga. 2020. Do chief sustainability officers and CSR committees influence CSR-related outcomes? A structured literature review based on empirical-quantitative research findings. Journal of Management Control 31, Nr. 4: 333–377. doi:10.1007/s00187-020-00308-x, .
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS