Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
236 Publikationen
2017 | Bericht | ELSA-ID: 4915
Borcherding H, Steup D, Therolf M, Tolksdorf A. Schlussbericht zum Verbundprojekt itsowl-HERA : Hochintegrierter Elektronikmotor mit rotierender Antriebselektronik (itsowl-HERA). Lemgo: TIB Hannover; 2017.
ELSA
2017 | Bericht | ELSA-ID: 4916
Wettlaufer J, Borcherding H, Hohnsbein T. InSeL - Inhärent Störungsarme Leistungselektronik : BMBF-Verbundprojekt : Abschlussbericht : Titel des Teilvorhabens: “Integration der störungsarmen Leistungselektronik in Industrieumrichter.” Lemgo: TIB Hannover; 2017.
ELSA
2017 | Bericht | ELSA-ID: 4917
Bolte S, Cherkerzova R, Kaiser M, et al. Schlussbericht Zum Verbundprojekt: Energieeffizienz in Intelligenten Technischen Systemen (Itsowl-EE) : Der Universität Paderborn, Hochschule OWL, Lemgo, Fraunhofer Lemgo, Universität Bielefeld. Lemgo: TIB Hannover; 2017.
ELSA
2016 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4021
Geng S, Herber S, Hildebrandt W, Schulte T. Powertrain Simulation and Optimization of a Multimode Transmission. In: 36th FISITA World Automotive Congress (FISITA 2016) : Creative Thinking for Future Automobiles. Red Hook: Curran Associates, Inc.; 2016.
ELSA
2016 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4022
Herber S, Horst J, Gassmann T, et al. “Phevplus” - Efficient Plug-in- Hybrid Systems with MRF-Coupling Technology. In: 36th FISITA World Automotive Congress (FISITA 2016) : Creative Thinking for Future Automobiles. Red Hook: Curran Associates, Inc.; 2016.
ELSA
2016 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4023
Brose M, Düerkop C, Schulte T. Model based Thermal Evaluation of a Modular Power Inverter System. In: IEEE; 2016:1-10.
ELSA
2016 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4024
Griese M, Pawlik T, Schulte T, Maas J. Electrodynamical modelling of bidirectional fuel cell systems for HIL simulations of combined grid systems. In: IEEE; 2016:186-191.
ELSA
| Download (ext.)
2016 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 4025
Kiffe A, Schulte T. Average Models for Hardware-in-the-Loop Simulation of Power Electronic Circuits. In: Gühmann C, von Rüden K, eds. Simulation and Testing for Vehicle Technology. Cham (Schweiz): Springer International Publishing ; 2016:319-342.
ELSA
2016 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 4188
Bendig T, Borcherding H. Teillast vollständig beherrschen. Energieeffizienz im Fokus von Industrie 4.0. Industrieanzeiger. 2016;138(11):48-50.
ELSA
2016 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 4189
Bendig T, Borcherding H. Teillast beherrschen. Energieeffizienz für Industrie 4.0 betrachtet. Mechatronik Design Entwicklung Integration. 2016;124(6):14-16.
ELSA
| Dateien verfügbar
2016 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4260
Austermann J, Stuckmann T, Borcherding H. High Efficient Flyback Converter with SiC-MOSFET. In: Mesago PCIM GmbH, ed. PCIM Europe 2016. Berlin: VDE-Verlag; 2016:1639-1646.
ELSA
2016 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4292
Austermann J, Borcherding H, Stichweh H, Grabs V. High efficient modular drive system — An ideal approach for green intralogistics applications. In: 2016 18th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE’16 ECCE Europe). IEEE; 2016.
ELSA
| Download (ext.)
2016 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4293
Jonsky T, Borcherding H, Szymanski P, Wettlaufer P, Theßling M. Comparison of control methods for H-bridge fed five-phase permanent magnet synchronous motors (peer reviewed!). In: 2016 18th European Conference on Power Electronics and Applications (EPE’16 ECCE Europe). IEEE; 2016. doi:10.1109/EPE.2016.7695572
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2016 | Monographie | ELSA-ID: 4895
Nerreter W, Flegel G, Birnstiel K, Borcherding H, Meier U. Elektrotechnik für Maschinenbau und Mechatronik. 10th ed. München: Carl Hanser Verlag; 2016.
ELSA
2015 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 4012
Geng S, Schulte T. Real-Time Powertrain Models of Hybrid Electric Vehicles. SAE International Journal of Alternative Powertrains . 2015;4(1):34-45.
ELSA
2015 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4014
Griese M, Pawlik T, Schulte T. Methods for scaling a physical based CHP model for HIL simulation of smart combined grid systems. In: International ETG Congress 2015 ; Die Energiewende - Blueprints for the New Energy Age. VDE-Verlag; 2015.
ELSA
| Download (ext.)
2015 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4016
Kiffe A, Schulte T. FPGA-based hardware-in-the-loop simulation of a rectifier with power factor correction. In: IEEE; 2015:1-8.
ELSA
| Download (ext.)
2015 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4017
Geng S, Brose M, Schulte T. Konfigurierbare und Echtzeitfähige Modelle von Getrieben mit gekoppelten Elektromotoren unter Berücksichtigung korrekter Verlustleistung. In: Düsseldorf: VDI Verlag; 2015.
ELSA
2015 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 4018
Griese M, Schulte T, Maas J. A holistic modeling and simulation approach to optimize a smart combined grid system of different renewable energies. Journal of Thermal Engineering. 2015;1(6):467-487.
ELSA
| Download (ext.)