Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
10 Publikationen
2024 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 12009
Latos B, Buckhorst A, Kalantar P, Bentler D, Gabriel S, Dumitrescu R, et al. Time autonomy in personnel planning: Requirements and solution approaches in the context of intelligent scheduling from a holistic organizational perspective . Zeitschrift für Arbeitswissenschaft. 2024;78(3):277–98.
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl T, Go S. Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In: Haberer M, Günther D, Köhler J, editors. (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15 und 16102020 an der Technischen Universität Kaiserslautern. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) ; 2023. p. 35–45.
ELSA
| DOI
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 13010
Eilermann S, Wehmeier L, Niggemann O, Deuter A. KIAAA: An AI Assistant for Teaching Programming in the Field of Automation. Jasperneite J, IEEE International Conference on Industrial Informatics , Institute of Electrical and Electronics Engineers, editors. 2023 IEEE 21st International Conference on Industrial Informatics (INDIN). [Piscataway, NJ]: IEEE; 2023.
ELSA
| DOI
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12796
Schmohl T, Schelling K, Go S, Thaler KJ, Watanabe A. Development, Implementation and Acceptance of an AI-based Tutoring System: A Research-Led Methodology. Cukurova M, Rummel N, Gillet D, McLaren B, Uhomoibhi J, editors. Proceedings of the 14th International Conference on Computer Supported Education - Vol. 2. SCITEPRESS - Science and Technology Publications; 2022.
ELSA
| DOI
| WoS
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 6908 |

Oldenburg C, Häusler A. KI-gestützter Wordcloud-Generator für Beteiligungsprozesse. In: Schrenk M, Popovich VV, Zeile P, Elisei P, Beyer C, Ryser J, et al., editors. REAL CORP 2021: Cities 2050, creating habitats for the 3rd millennium, smart - sustainable - climate neutral : proceedings of 26th International Conference on Urban Planning, Regional Development and Information Society. Wien; 2021. p. 481–7.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 4100 |

Schmohl T, Schwickert S, Glahn O. Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant . The Future of Education. Bologna: Libreriauniversitaria.it; 2020.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 4518
Fischbach A, Strohschein J, Bunte A, Stork J, Faeskorn-Woyke H, Moriz N, et al. CAAI -- A Cognitive Architecture to Introduce Artificial Intelligence in Cyber-Physical Production Systems. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology. 2020;111(1/2):609–26.
ELSA
| DOI
| WoS
2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 4312
Fullen M, Maier A, Nazarenko A, Jenderny S, Röcker C. Machine Learning for Assistance Systems: Pattern-Based Approach to Online Step Recognition. In: IEEE, editor. 2019 IEEE 17th International Conference on Industrial Informatics (INDIN). Piscataway, NJ : IEEE; 2019. p. 296–302.
ELSA
| DOI
2010 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 2087 |

Mönks U, Lohweg V, Petker D. Fuzzy-Pattern-Classifier Training with Small Data Sets. In: IPMU 2010 - International Conference on Information Processing and Management of Uncertainty in Knowledge Based Systems. 28 Jun 2010 - 02 July 2010, Dortmund, Germany; 2010.
ELSA
| Download (ext.)