9 Publikationen

Alle markieren

[9]
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme
A. Watanabe, T. Schmohl, K. Schelling, in: C. de Witt, Christina Gloerfeld, Silke Elisabeth Wrede (Eds.), Künstliche Intelligenz in Der Bildung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023, pp. 263–289.
ELSA | DOI
 
[8]
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9930
KI-basierte Erstellung individualisierter Mathematikaufgaben für MINT-Fächer
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, K. Schelling, S. Heiss, J. Rubart, KI-basierte Erstellung individualisierter Mathematikaufgaben für MINT-Fächer, transcript Verlag, Bielefeld, 2023.
ELSA | DOI
 
[7]
2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 9984 | OA
Künstliche Intelligenz in der Hochschulbildung : Chancen und Grenzen des KI-gestützten Lernens und Lehrens
T. Schmohl, A. Watanabe, K. Schelling, eds., Künstliche Intelligenz in der Hochschulbildung : Chancen und Grenzen des KI-gestützten Lernens und Lehrens , transcript Verlag, Bielefeld, 2023.
ELSA | Download (ext.)
 
[6]
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12796
Development, Implementation and Acceptance of an AI-based Tutoring System: A Research-Led Methodology
T. Schmohl, K. Schelling, S. Go, K.J. Thaler, A. Watanabe, Development, Implementation and Acceptance of an AI-Based Tutoring System: A Research-Led Methodology, SCITEPRESS - Science and Technology Publications, 2022.
ELSA | DOI | WoS
 
[5]
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 | OA
How can students explore critical thinking as an academic practice?
A. Watanabe, T. Schmohl, How Can Students Explore Critical Thinking as an Academic Practice?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA | Download (ext.)
 
[4]
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 | OA
AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based STEM Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA | Download (ext.)
 
[3]
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 | OA
Hannah Arendt's philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects
A. Watanabe, T. Schmohl, Hannah Arendt’s Philosophical Thoughts on Plurality as Theoretical Foundation for SoTL Projects, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA | Download (ext.)
 
[2]
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 5620 | OA
AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA | DOI | Download (ext.)
 
[1]
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7587
How can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students?
T. Schmohl, A. Watanabe, N. Fröhlich, D. Herzberg, How Can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA | Download (ext.)
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Default

Export / Einbettung

9 Publikationen

Alle markieren

[9]
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11408
Akzeptanzforschung zum Einsatz Künstlicher Intelligenz in der Hochschulbildung : Eine kritische Bestandsaufnahme
A. Watanabe, T. Schmohl, K. Schelling, in: C. de Witt, Christina Gloerfeld, Silke Elisabeth Wrede (Eds.), Künstliche Intelligenz in Der Bildung, Springer Fachmedien Wiesbaden, Wiesbaden, 2023, pp. 263–289.
ELSA | DOI
 
[8]
2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9930
KI-basierte Erstellung individualisierter Mathematikaufgaben für MINT-Fächer
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, K. Schelling, S. Heiss, J. Rubart, KI-basierte Erstellung individualisierter Mathematikaufgaben für MINT-Fächer, transcript Verlag, Bielefeld, 2023.
ELSA | DOI
 
[7]
2023 | Sammelwerk | ELSA-ID: 9984 | OA
Künstliche Intelligenz in der Hochschulbildung : Chancen und Grenzen des KI-gestützten Lernens und Lehrens
T. Schmohl, A. Watanabe, K. Schelling, eds., Künstliche Intelligenz in der Hochschulbildung : Chancen und Grenzen des KI-gestützten Lernens und Lehrens , transcript Verlag, Bielefeld, 2023.
ELSA | Download (ext.)
 
[6]
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12796
Development, Implementation and Acceptance of an AI-based Tutoring System: A Research-Led Methodology
T. Schmohl, K. Schelling, S. Go, K.J. Thaler, A. Watanabe, Development, Implementation and Acceptance of an AI-Based Tutoring System: A Research-Led Methodology, SCITEPRESS - Science and Technology Publications, 2022.
ELSA | DOI | WoS
 
[5]
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 | OA
How can students explore critical thinking as an academic practice?
A. Watanabe, T. Schmohl, How Can Students Explore Critical Thinking as an Academic Practice?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA | Download (ext.)
 
[4]
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 | OA
AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based STEM Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA | Download (ext.)
 
[3]
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 | OA
Hannah Arendt's philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects
A. Watanabe, T. Schmohl, Hannah Arendt’s Philosophical Thoughts on Plurality as Theoretical Foundation for SoTL Projects, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA | Download (ext.)
 
[2]
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 5620 | OA
AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA | DOI | Download (ext.)
 
[1]
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7587
How can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students?
T. Schmohl, A. Watanabe, N. Fröhlich, D. Herzberg, How Can Artificial Intelligence Improve the Academic Writing of Students?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2020.
ELSA | Download (ext.)
 

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Default

Export / Einbettung