Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
130 Publikationen
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7542
Pieniak, Jan et. al. (2021): Virtuelle Berufserfahrung -- Virtual Reality als Werkzeug um Diskrepanzen zwischen Berufsanfängern und Experten zu verkleinern, sowie künstlerische individuelle Entwicklung zu fördern, in: Tobias Schmohl (Hg.): Situiertes Lernen im Studium (=TeachingXchange 5), Bielefeld, S. 103–112.
ELSA
| DOI
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |

Watanabe, Alice/Schmohl, Tobias (2021): How can students explore critical thinking as an academic practice? (= 10), Bologna.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |

Lange-Hegermann, Markus et. al. (2021): AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics (= 10), Bologna.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |

Watanabe, Alice/Schmohl, Tobias (2021): Hannah Arendt’s philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects (= 10), Bologna.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7650
Falkemeier, Guido/Löffl, Josef: Kreativität als Schlüssel im digitalen Zeitalter , in: Hofmann, Martin Ludwig u. a. (Hgg.): 50 Jahre Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Baunach 2021, S. 83–90.
ELSA
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7554
Schmohl, Tobias (2020): Multimodale Wissensorganisation: Ein Modell zur schreibdidaktischen Begleitung von Promotionen, in: Adrian Aebi et. al. (Hgg.): Schrift-Bild-Ton, Bern, S. 85–106.
ELSA
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7583 |

Schmohl, Tobias et. al. (2020): Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences (= 10), Bologna.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7584 |

Schmohl, Tobias/Hoffmann, Louise (2020): Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing (= 10), Bologna.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7585 |

Schmohl, Tobias/Iseke, Anja (2020): Research-Based Learning in Digital Teams (= 10), Bologna.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7586 |

Schmohl, Tobias/Schwickert, Susanne (2020): Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant (= 10), Bologna.
ELSA
| Download (ext.)