Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
9 Publikationen
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11412 |

Schmohl, Tobias ; Grobler, Sebastian: Integrating Artistic Research into German University of Applied Sciences Curricula: A New Paradigm in Science Education, New Perspectives in Science Education. Bd. 13 : Filodiritto Editore, 2024
ELSA
| Download (ext.)
2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12993
Wehmeier, Leon ; Eilermann, Sebastian ; Niggemann, Oliver ; Deuter, Andreas ; IEEE ASEE Frontiers in Education Conference ; Institute of Electrical and Electronics Engineers ; American Society for Engineering Education (Hrsg.): Task-fidelity Assessment for Programming Tasks Using Semantic Code Analysis. [Piscataway, NJ] : IEEE, 2024
ELSA
| DOI
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias ; Go, Stefanie: Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In: Haberer, M. ; Günther, D. ; Köhler , J. (Hrsg.): (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung „(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?“ am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern. Kaiserslautern-Landau : Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , 2023, S. 35–45
ELSA
| DOI
2023 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 10863 |

Dragutinovic, Anica ; Milovanovic, Aleksandra ; Stojanovski, Mihajlo ; Damjanovska, Tea ; Đorđevic, Aleksandra ; Nikezic, Ana ; Pottgiesser, Uta ; Ivanovska Deskova, Ana ; u. a.: Approaching Extracurricular Activities for Teaching and Learning on Sustainable Rehabilitation of Mass Housing: Reporting from the Arena of Architectural Higher Education. In: Sustainability Bd. 15, MDPI AG (2023), Nr. 3
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2023 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 10935 |

Ali, Asmar ; Deuter, Andreas: An AI Assistant for Education in Automation. In: Journal of international scientific publications / Science & Education Foundation : Educational Alternatives Bd. 21. [Erscheinungsort nicht ermittelbar], Info Invest (2023), S. 12–20
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12796
Schmohl, Tobias ; Schelling, Kathrin ; Go, Stefanie ; Thaler, Katrin Jana ; Watanabe, Alice ; Cukurova, M. ; Rummel, N. ; Gillet, D. ; McLaren, B. ; Uhomoibhi, J. (Hrsg.): Development, Implementation and Acceptance of an AI-based Tutoring System: A Research-Led Methodology : SCITEPRESS - Science and Technology Publications, 2022
ELSA
| DOI
| WoS
2022 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 9360
Goppold, Marvin ; Herrmann, Jan-Phillip ; Tackenberg, Sven ; Brandl, Christopher ; Nitsch , Verena: An error-based augmented reality learning system for work-based occupational safety and health education. In: Work Bd. 72. Amsterdam, IOS Press (2022), Nr. 4, S. 1563–1575
ELSA
| DOI
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Schmohl, Tobias ; PIXEL (Hrsg.): Towards a New Scholarship of German Science Education. 7. Aufl. Padova : libreriauniversitaria.it edizioni, 2018
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)