Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).

We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.

9 Publikationen


2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11412 | OA
T. Schmohl, S. Grobler, Integrating Artistic Research into German University of Applied Sciences Curricula: A New Paradigm in Science Education, Filodiritto Editore, 2024.
ELSA | Download (ext.)
 

2024 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12993
L. Wehmeier, S. Eilermann, O. Niggemann, A. Deuter, Task-fidelity Assessment for Programming Tasks Using Semantic Code Analysis, IEEE, [Piscataway, NJ], 2024.
ELSA | DOI
 

2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
T. Schmohl, S. Go, Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf, in: M. Haberer, D. Günther, J. Köhler (Eds.), (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , Kaiserslautern-Landau, 2023: pp. 35–45.
ELSA | DOI
 

2023 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 11409
M. Alavi, T. Schmohl, Transformative learning. Methodological and conceptual prerequisites for future-oriented skill-building, Filodiritto Editore, Bologna, 2023.
ELSA | DOI
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 10863 | OA
A. Dragutinovic, A. Milovanovic, M. Stojanovski, T. Damjanovska, A. Đorđevic, A. Nikezic, U. Pottgiesser, A. Ivanovska Deskova, J. Ivanovski, Approaching Extracurricular Activities for Teaching and Learning on Sustainable Rehabilitation of Mass Housing: Reporting from the Arena of Architectural Higher Education, Sustainability. 15 (2023).
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2023 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 10935 | OA
A. Ali, A. Deuter, An AI Assistant for Education in Automation, Journal of International Scientific Publications / Science & Education Foundation : Educational Alternatives . 21 (2023) 12–20.
ELSA | DOI | Download (ext.)
 

2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 12796
T. Schmohl, K. Schelling, S. Go, K.J. Thaler, A. Watanabe, Development, Implementation and Acceptance of an AI-based Tutoring System: A Research-Led Methodology, SCITEPRESS - Science and Technology Publications, 2022.
ELSA | DOI | WoS
 

2022 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 9360
M. Goppold, J.-P. Herrmann, S. Tackenberg, C. Brandl, V. Nitsch , An error-based augmented reality learning system for work-based occupational safety and health education, Work. 72 (2022) 1563–1575.
ELSA | DOI
 

2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 | OA
T. Schmohl, Towards a New Scholarship of German Science Education, 7th ed., libreriauniversitaria.it edizioni, Padova, 2018.
ELSA | Dateien verfügbar | Download (ext.)
 

Filter und Suchbegriffe

keyword="Education"

Suche

Publikationen filtern

Darstellung / Sortierung

Zitationsstil: Elsevier Havard

Export / Einbettung