Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
896 Publikationen
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 8390 |

Rubart, J. (2021). Collaborative-Intelligent Sense-Making. In F. A. Hegland (Ed.), The Future of Text II (pp. 107–108). Future Text Publishing. https://doi.org/10.48197/fot2021
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8391 |

Atzenbeck, C., Rubart, J., & Millard, D. (2021). Special issue of HT’19 selected papers. New Review of Hypermedia and Multimedia, 27(1–2), 1–5. https://doi.org/10.1080/13614568.2021.1943283
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8393 |

D’Auria, D., Mertens, R., Panchea, A. M., & Rubart, J. (2021). Guest Editors’ Introduction. International Journal of Semantic Computing, 15(4), 417–418. https://doi.org/10.1142/S1793351X21020037
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8412 |

Koch, J.-N., Otte, R., & Borcherding, H. (2021). Highly Efficient SiC-based Active Infeed Converter for Industrial DC Conductor Systems. PCIM Europe digital days 2021; International Exhibition and Conference for Power Electronics, Intelligent Motion, Renewable Energy and Energy Management. Berlin: VDE Verlag.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8512 |

Möller, G. (2021). Crustler – Vermarktung eines Produktes für den Onlinehandel: Erstellung eines Werbefilms. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 8865 |

Beinlich, B., Haus-Maciej, T., Hirschauer, F., Holzhauer, V., Lohr, M., Louven, V., Maciej, P., Tewes, E., & Vogt, A. (2021). Langfristige Bestandstrends der Amphibien im Naturschutzund Natura-2000-Gebiet Grundlose-Taubenborn im Wesertal bei Höxter, NRW. Zeitschrift für Feldherpetologie, 28(2), 141–177.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 9409 |

Klüber, M., & Lohr, M. (2021). Das Kriechende Netzblatt Goodyera repens (L.) R. BROWN – Orchidee des Jahres 2021. Berichte aus den Arbeitskreisen Heimische Orchideen, 28(2), 5–28.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 9998 |

Schmidt, L., & Felmeden, J. (2021). Was haben Betriebs- und Regenwassernutzung mit Sektorkopplungen zu tun? Systematischer Ansatz, Potenziale und Herausforderungen erweiterter Sektorkopplungen und Handreichungen für Kommunen und kommunale Betriebe. fbr-wasserspiegel, 1, 16–20.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Monographie | ELSA-ID: 9999 |

Liese, V., Schier, W., Emmert, S., & Felmeden, J. (2021). Auswertung von Betriebsergebnissen und Erfahrungen zur weitestgehenden Phosphorelimination: Evaluierung ausgewählter kommunaler Kläranlagen in Mittelhessen vor dem Hintergrund des Hessischen Maßnahmenprogrammes zu Phosphor (J. Felmeden & T. Morck, Eds.; Vol. 43). Kassel University Press .
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 7471 |

Özcivi, E. (2020). Tarot: Ein traditionelles Kartenspiel oder eine umfassende Prophezeiungskunst. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7583 |

Schmohl, T., Jenert, T., Thies, K., Schäffer, D., & Meyer, K. (2020). Digital Scaffolding for Non-Traditional Students. Framing Social Interactions in Educational Online-Settings at Universities of Applied Sciences. The Future of Education (Vol. 10, pp. 392–396). Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7584 |

Schmohl, T., & Hoffmann, L. (2020). Promoting Diversity: Heterogeneity-Sensitive Teaching of Scientific Writing. The Future of Education (Vol. 10, pp. 458–462). Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7585 |

Schmohl, T., & Iseke, A. (2020). Research-Based Learning in Digital Teams. The Future of Education (Vol. 10, pp. 68–72). Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7586 |

Schmohl, T., & Schwickert, S. (2020). Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant. Future of Education (Vol. 10, pp. 309–313). Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7696 |

Velte, P., & Stawinoga, M. (2020). Do chief sustainability officers and CSR committees influence CSR-related outcomes? A structured literature review based on empirical-quantitative research findings. Journal of Management Control, 31(4), 333–377. https://doi.org/10.1007/s00187-020-00308-x
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
| WoS
2020 | Patent | ELSA-ID: 7911 |

Stosch, M., Springer, A., Villmer, F.-J., Meier, M., Kiwitt, C., Plate, S., & Ehlert, P. (2020). 3D-Druck auf Holz. (DE102019113340A1).
ELSA
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4094 |

Büttner, S., Peda, A., Heinz, M., & Röcker, C. (2020). Teaching by Demonstrating – How Smart Assistive Systems Can Learn from Users. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, 12203, 153–163. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_12
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4095 |

Büttner, S., Zaitoon, R., Heinz, M., & Röcker, C. (2020). One-hand Controller for Human-Drone Interaction – a Human-centered Prototype Development. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, 12203, 535–548. https://doi.org/10.1007/978-3-030-49062-1_36
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4096 |

Heinz, M., Büttner, S., & Röcker, C. (2020). Exploring Users’ Eye Movements When Using Projection-based Assembly Assistive Systems. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, 12203, 259–272. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_19
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4097 |

Besginow, A., Büttner, S., & Röcker, C. (2020). Making Object Detection Available to Everyone - A Hardware Prototype for Semi-automatic Synthetic Data Generation. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, 12203, 178–192. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_14
ELSA
| DOI
| Download (ext.)