Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
130 Publikationen
2018 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7570
Schmohl, Tobias. “Inquiry-Based Self-Reflection: Towards a New Way of Looking at the Scholarship of Teaching and Learning within German Higher Education.” Excellent Teaching : Principles, Structures and Requirements, edited by Bettina Jansen-Schulz and Till Tantau, vol. 133, wbv, 2018, pp. 75–90, doi:10.3278/6004662w.
ELSA
| DOI
2018 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7573
Schmohl, Tobias, and Bettina Jansen-Schulz. “Joining Institutional Policy with the Scholarship of Teaching and Learning: Higher Educational Context and Implementation Strategies at the University of Lübeck and the University of Hamburg.” Excellent Teaching : Principles, Structures and Requirements , edited by Bettina Jansen-Schulz and Till Tantau, vol. 133, wbv, 2018, pp. 91–98, doi:10.3278/6004662w-1.
ELSA
| DOI
2018 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7574
Reinmann, Gabi, and Tobias Schmohl. “Der Master of Higher Education: Studiengangsentwicklung als zyklisch-iterativer Prozess.” Zukunftslabor Lehrentwicklung, edited by Markus Weil, Waxmann, 2018, pp. 161–81.
ELSA
2018 | Monographie | ELSA-ID: 7595
Jenert, Tobias, et al. Hochschulbildungsforschung: Theoretische, Methodologische Und Methodische Denkanstöße Für Die Hochschuldidaktik. Springer, 2018, doi:10.1007/978-3-658-20309-2.
ELSA
| DOI
2017 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11885 |

Claes, Svenja, et al. “Informelles Lernen in der Lehramtsausbildung. (E‐)Portfolioarbeit und Coaching als begleitende Instrumente.” Integrative Lern‐ und Lehrformate in der Lehrerbildung, vol. 8, Universität Greifswald, 2017, pp. 27–39.
ELSA
| Download (ext.)
2017 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7575
Schmohl, Tobias. “Rhetorik – Bildung – Kultur: Ein Vorschlag zur grundlagentheoretischen Verortung.” Kulturelle Bildung - Bildende Kultur: Schnittmengen von Bildung, Architektur und Kunst, edited by Gabriele Weiß, transcript, 2017, pp. 101–14, doi:10.1515/9783839437315-007.
ELSA
| DOI
2017 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7592 |

Schmohl, Tobias. “The Research—Education Nexus: Basic Premises and Practical Application of the ‘Scholarship’ Movement.” The Future of Education, vol. 7, Libreriauniversitaria.it, 2017, pp. 317–21.
ELSA
| Download (ext.)
2017 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9652 |

Schmohl, Tobias. “Science Studies: An Integral Part of a Research Based Master’s Degree Curriculum.” International Conference New Perspectives in Science Education , edited by PIXEL, 6th ed., libreriauniversitaria.it edizioni, 2017.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2016 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 7553
Schmohl, Tobias, and Georg Braungart. “Virtuelle Rhetorik: Diversitätsorientierung Am Beispiel Eines Integrativen Online-Angebots Im Bereich Schlüsselqualifikationen.” Synergie. Fachmagazin Für Digitalisierung in Der Lehre, no. 1, Universität Hamburg, 2016, pp. 54–59.
ELSA
| Download (ext.)
2013 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7577
Schmohl, Tobias. “Kreativität im Fokus der Rhetorik.” Kreativität, edited by Joachim Knape and Achim Litschko, vol. 6, Weidler, 2013, pp. 83–106.
ELSA