Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publikationen
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11498 |

DiversityLab TH OWL
U. Nether, M. Minge, J. Rubart, S. Pieper, A. Tasci, L. Hartmann, K. Herrmann, DiversityLab TH OWL, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2024.
ELSA
| Download (ext.)
U. Nether, M. Minge, J. Rubart, S. Pieper, A. Tasci, L. Hartmann, K. Herrmann, DiversityLab TH OWL, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2024.
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf
T. Schmohl, S. Go, in: M. Haberer, D. Günther, J. Köhler (Eds.), (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , Kaiserslautern-Landau, 2023, pp. 35–45.
ELSA
| DOI
T. Schmohl, S. Go, in: M. Haberer, D. Günther, J. Köhler (Eds.), (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , Kaiserslautern-Landau, 2023, pp. 35–45.
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4094 |

Teaching by Demonstrating – How Smart Assistive Systems Can Learn from Users
S. Büttner, A. Peda, M. Heinz, C. Röcker, in: 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, Springer, Berlin, 2020, pp. 153–163.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
S. Büttner, A. Peda, M. Heinz, C. Röcker, in: 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, Springer, Berlin, 2020, pp. 153–163.
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Towards a New Scholarship of German Science Education
T. Schmohl, Towards a New Scholarship of German Science Education, 7th ed., libreriauniversitaria.it edizioni, Padova, 2018.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
T. Schmohl, Towards a New Scholarship of German Science Education, 7th ed., libreriauniversitaria.it edizioni, Padova, 2018.
2017 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7592 |

The research—education nexus: Basic premises and practical application of the "Scholarship" movement
T. Schmohl, The Research—Education Nexus: Basic Premises and Practical Application of the “Scholarship” Movement, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2017.
ELSA
| Download (ext.)
T. Schmohl, The Research—Education Nexus: Basic Premises and Practical Application of the “Scholarship” Movement, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2017.
2011 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 9856 |

Teaching Landscape Planning - Landscape Perception and Analysis
C. Leiner, B. Stemmer, Gis.Science (2011) 105–110.
ELSA
| Download (ext.)
C. Leiner, B. Stemmer, Gis.Science (2011) 105–110.