Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publikationen
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11498 |

Nether, Ulrich, Michael Minge, Jessica Rubart, Svenja Pieper, Aylin Tasci, Lara Hartmann, and Kristina Herrmann. DiversityLab TH OWL. Edited by Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2024.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias, and Stefanie Go. “Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf.” In (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, edited by Monika Haberer, Dorit Günther, and Janina Köhler , 35–45. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) , 2023. https://doi.org/10.25656/01:27948.
ELSA
| DOI
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4094 |

Büttner, Sebastian, Andreas Peda, Mario Heinz, and Carsten Röcker. “Teaching by Demonstrating – How Smart Assistive Systems Can Learn from Users.” In 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, 12203:153–63. Lecture Notes in Computer Science. Berlin: Springer, 2020. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_12.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Schmohl, Tobias. Towards a New Scholarship of German Science Education. Edited by PIXEL. International Conference New Perspectives in Science Education . 7th ed. Padova: libreriauniversitaria.it edizioni, 2018.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2017 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7592 |

Schmohl, Tobias. The Research—Education Nexus: Basic Premises and Practical Application of the “Scholarship” Movement. The Future of Education. Vol. 7. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2017.
ELSA
| Download (ext.)
2011 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 9856 |

Leiner, Claas, and Boris Stemmer. “Teaching Landscape Planning - Landscape Perception and Analysis.” Gis.Science, no. 4 (2011): 105–10.
ELSA
| Download (ext.)