Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publikationen
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11498 |

Nether, U., Minge, M., Rubart, J., Pieper, S., Tasci, A., Hartmann, L., & Herrmann, K. (2024). DiversityLab TH OWL (Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Ed.). Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, T., & Go, S. (2023). Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In M. Haberer, D. Günther, & J. Köhler (Eds.), (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern (pp. 35–45). Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) . https://doi.org/10.25656/01:27948
ELSA
| DOI
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4094 |

Büttner, S., Peda, A., Heinz, M., & Röcker, C. (2020). Teaching by Demonstrating – How Smart Assistive Systems Can Learn from Users. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, 12203, 153–163. https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_12
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Schmohl, T. (2018). Towards a New Scholarship of German Science Education. In PIXEL (Ed.), International Conference New Perspectives in Science Education (7th ed.). libreriauniversitaria.it edizioni.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2017 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7592 |

Schmohl, T. (2017). The research—education nexus: Basic premises and practical application of the “Scholarship” movement. The Future of Education (Vol. 7, pp. 317–321). Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2011 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 9856 |

Leiner, C., & Stemmer, B. (2011). Teaching Landscape Planning - Landscape Perception and Analysis. Gis.Science, 4, 105–110.
ELSA
| Download (ext.)