Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publikationen
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11498 |

Nether U, Minge M, Rubart J, Pieper S, Tasci A, Hartmann L, et al. DiversityLab TH OWL. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, editor. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe; 2024. 141 p.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl T, Go S. Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In: Haberer M, Günther D, Köhler J, editors. (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume Sammelband zur Fachtagung “(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?” am 15 und 16102020 an der Technischen Universität Kaiserslautern. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) ; 2023. p. 35–45.
ELSA
| DOI
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4094 |

Büttner S, Peda A, Heinz M, Röcker C. Teaching by Demonstrating – How Smart Assistive Systems Can Learn from Users. In: 22nd International Conference on Human-Computer Interaction. Berlin: Springer; 2020. p. 153–63. (Lecture Notes in Computer Science; vol. 12203).
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Schmohl T. Towards a New Scholarship of German Science Education. 7th ed. PIXEL, editor. International Conference New Perspectives in Science Education . Padova: libreriauniversitaria.it edizioni; 2018.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2017 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7592 |

Schmohl T. The research—education nexus: Basic premises and practical application of the “Scholarship” movement. Vol. 7, The Future of Education. Bologna: Libreriauniversitaria.it; 2017.
ELSA
| Download (ext.)
2011 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 9856 |

Leiner C, Stemmer B. Teaching Landscape Planning - Landscape Perception and Analysis. gisScience. 2011;(4):105–10.
ELSA
| Download (ext.)