Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
6 Publikationen
2024 | Bericht (Forschung) | ELSA-ID: 11498 |

Nether, Ulrich, Michael Minge, Jessica Rubart, Svenja Pieper, Aylin Tasci, Lara Hartmann und Kristina Herrmann. 2024. DiversityLab TH OWL. Hg. von Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe.
ELSA
| Download (ext.)
2023 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11402
Schmohl, Tobias und Stefanie Go. 2023. Selbstbildung als Proprium akademischer Didaktik? Ein kritischer Zwischenruf. In: (Selbst-)Lernkompetenzen Studierender stärken: Unterstützungsangebote – Beratung – Lernräume. Sammelband zur Fachtagung „(Selbst-)Lernunterstützung an Hochschulen – wieso noch mal?“ am 15. und 16.10.2020 an der Technischen Universität Kaiserslautern, hg. von Monika Haberer, Dorit Günther, und Janina Köhler , 35–45. Kaiserslautern-Landau: Rheinland-Pfälzische Technische Universität Kaiserslautern-Landau, Zentrum für Innovation und Digitalisierung in Studium und Lehre (ZIDiS) . doi:https://doi.org/10.25656/01:27948, .
ELSA
| DOI
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4094 |

Büttner, Sebastian, Andreas Peda, Mario Heinz und Carsten Röcker. 2020. Teaching by Demonstrating – How Smart Assistive Systems Can Learn from Users. In: 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, 12203:153–163. Lecture Notes in Computer Science. Berlin: Springer. doi:https://doi.org/10.1007/978-3-030-50344-4_12, .
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Schmohl, Tobias. 2018. Towards a New Scholarship of German Science Education. Hg. von PIXEL. International Conference New Perspectives in Science Education . 7. Aufl. Padova: libreriauniversitaria.it edizioni.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2017 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7592 |

Schmohl, Tobias. 2017. The research—education nexus: Basic premises and practical application of the „Scholarship“ movement. The Future of Education. Bd. 7. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2011 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 9856 |

Leiner, Claas und Boris Stemmer. 2011. Teaching Landscape Planning - Landscape Perception and Analysis. gis.Science, Nr. 4: 105–110.
ELSA
| Download (ext.)