Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
55 Publikationen
2022 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8888 |

Treiber D (2022) Die Verwendung von Tonaufnahmen im LMS : Entwicklung spezifischer digitaler Werkzeuge an Hochschulen. Detmold: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe.
ELSA
| Dateien verfügbar
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9161
Grimm V et al. (2022) Requirements and Design of a Training System for Domestic Workers, Henning PA et al. (eds). Bonn: Gesellschaft für Informatik e.V.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2022 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7578 |

Bröker T et al. (2022) What Can Educators Learn from Social Game Design in University Online Teaching? Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 6689 |

Wefing P et al. (2021) Determination of Free Amino Nitrogen in Beer Mash with an Inline NIR Transflectance Probe and Data Evaluation by Machine Learning Algorithms. Brewing science 74, 107–121.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 11883
Claes S, Fischer Y and Mertens C (2020) Das eCoFolio - ein reflexives E-Portfolio in der Lehramtsausbildung für Berufsschulen. In Heuchemer S, Szczyrba B and Treeck T van (eds), Hochschuldidaktik als Akteurin der Hochschulentwicklung, 1st ed., vol. 136. Bielefeld: wbv , pp. 207–213.
ELSA
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4097 |

Besginow A, Büttner S and Röcker C (2020) Making Object Detection Available to Everyone - A Hardware Prototype for Semi-Automatic Synthetic Data Generation. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203. Berlin: Springer, pp. 178–192.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 4100 |

Schmohl T, Schwickert S and Glahn O (2020) Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant . Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 6850
von Blanckenburg K and Knost E (2019) Einsatz von eTutorien als komplementäre Lehr- und Lernform. In Schmohl T and Schäffer D (eds), Lehrexperimente der Hochschulbildung- Didaktische Innovationen aus den Fachdisziplinen, 2. Auflage., vol. 2. Bielefeld: wbv , pp. 41–46.
ELSA
| DOI
2019 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4102 |

Dhiman H et al. (2019) Handling Work Complexity with AR/Deep Learning. Proceedings of the 31st Australian Conference on Human-Computer-Interaction (OzCHI’19) : 2nd Dec.-5th Dec. 2019, Perth/Fremantle, WA, Australia. ACM, pp. 518–522.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4327 |

Lang D et al. (2018) Assistance System to Support Troubleshooting of Complex Industrial Systems. 14th IEEE International Workshop on Factory Communication Systems (WFCS). Piscataway, NJ: IEEE.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Schmohl T (2018) Towards a New Scholarship of German Science Education, 7th ed., PIXEL (ed.). Padova: libreriauniversitaria.it edizioni.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)