Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
49 Publikationen
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 6689 |

Wefing P et al. (2021) Determination of Free Amino Nitrogen in Beer Mash with an Inline NIR Transflectance Probe and Data Evaluation by Machine Learning Algorithms. Brewing science 74, 107–121.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5255
Schnell S (2021) How to catch users online (fast) - Unterschiedliche Montagetechniken und deren Einfluss auf social Media Spots. Lemgo: Technische Hochschule OWL.
ELSA
| Dateien verfügbar
2020 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4097 |

Besginow A, Büttner S and Röcker C (2020) Making Object Detection Available to Everyone - A Hardware Prototype for Semi-Automatic Synthetic Data Generation. 22nd International Conference on Human-Computer Interaction, vol. 12203. Berlin: Springer, pp. 178–192.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2020 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 4100 |

Schmohl T, Schwickert S and Glahn O (2020) Conceptual Design of an AI-Based Learning Assistant . Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 6850
von Blanckenburg K and Knost E (2019) Einsatz von eTutorien als komplementäre Lehr- und Lernform. In Schmohl T and Schäffer D (eds), Lehrexperimente der Hochschulbildung- Didaktische Innovationen aus den Fachdisziplinen, 2. Auflage., vol. 2. Bielefeld: wbv , pp. 41–46.
ELSA
| DOI
2019 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4102 |

Dhiman H et al. (2019) Handling Work Complexity with AR/Deep Learning. Proceedings of the 31st Australian Conference on Human-Computer-Interaction (OzCHI’19) : 2nd Dec.-5th Dec. 2019, Perth/Fremantle, WA, Australia. ACM, pp. 518–522.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2019 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 1974
Heide L (2019) Die Verwendung des Smartphones als Produktionsmittel im professionellen Journalismus beim norwegischen öffentlich-rechtlichen Sender NRK. Lemgo: Hochschule Ostwestfalen-Lippe.
ELSA
| Dateien verfügbar
2018 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4327 |

Lang D et al. (2018) Assistance System to Support Troubleshooting of Complex Industrial Systems. 14th IEEE International Workshop on Factory Communication Systems (WFCS). Piscataway, NJ: IEEE.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2018 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 9650 |

Schmohl T (2018) Towards a New Scholarship of German Science Education, 7th ed., PIXEL (ed.). Padova: libreriauniversitaria.it edizioni.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2017 | Konferenz - Beitrag | ELSA-ID: 4254 |

Büttner S et al. (2017) Managing Complexity: Towards Intelligent Error-Handling Assistance Trough Interactive Alarm Flood Reduction. In Holzinger A (ed.), Machine Learning and Knowledge Extraction : First IFIP TC 5, WG 8.4, 8.9, 12.9 International Cross-Domain Conference, CD-MAKE 2017, Reggio, Italy, August 29 – September 1, 2017, Proceedings, vol. 10410. Cham: Springer, pp. 69–82.
ELSA
| Download (ext.)
2017 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7592 |

Schmohl T (2017) The Research—Education Nexus: Basic Premises and Practical Application of the ‘Scholarship’ Movement. Bologna: Libreriauniversitaria.it.
ELSA
| Download (ext.)
2017 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 811
Böhl F (2017) eLearning in der Hochschullehre: Entwicklung eines Leitfadens für den Studiengang Medienproduktion. Lemgo: Hochschule Ostwestfalen-Lippe.
ELSA
| Dateien verfügbar