Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
928 Publikationen
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |
A. Watanabe, T. Schmohl, How can students explore critical thinking as an academic practice?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |
A. Watanabe, T. Schmohl, Hannah Arendt’s philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7671 |
D. Schneider, A.N. Shrotri, H. Flatt, O. Stübbe, A. Wolff, R. Lachmayer, C.-A. Bunge, Impact of industrial environments on visible light communication, Optics Express : The International Electronic Journal of Optics / Optica. 29 (2021) 16087–16104.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7686 |
M. Oldenburg, Didaktische Maßnahmen zur Lernstandskontrolle und Aktivierung, in: T. Schmohl, wbv-Publikationen (Eds.), Situiertes Lernen im Studium – Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre, wbv, Bielefeld, 2021: p. 282.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7823 |
S. Rothardt, R. Fuß, I. Pahlmann, H. Kage, Post-Harvest N2O Emissions Can Be Mitigated With Organic Amendments, Frontiers in Environmental Science. (2021).
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8193 |
Y.-C. Knepper-Bartel, Entwicklung und Stand der Richtlinien zur Gebäudebegrünung, Bundesverband GebäudeGrün e. V. (BuGG), Berlin, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 8390 |
J. Rubart, Collaborative-Intelligent Sense-Making, in: F.A. Hegland (Ed.), The Future of Text II, Future Text Publishing, 2021: pp. 107–108.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8391 |
C. Atzenbeck, J. Rubart, D. Millard, Special issue of HT’19 selected papers, New Review of Hypermedia and Multimedia. 27 (2021) 1–5.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8393 |
D. D’Auria, R. Mertens, A.M. Panchea, J. Rubart, Guest Editors’ Introduction, International Journal of Semantic Computing. 15 (2021) 417–418.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8412 |
J.-N. Koch, R. Otte, H. Borcherding, Highly Efficient SiC-based Active Infeed Converter for Industrial DC Conductor Systems, VDE Verlag, Berlin, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8512 |
G. Möller, Crustler – Vermarktung eines Produktes für den Onlinehandel: Erstellung eines Werbefilms, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 8865 |
B. Beinlich, T. Haus-Maciej, F. Hirschauer, V. Holzhauer, M. Lohr, V. Louven, P. Maciej, E. Tewes, A. Vogt, Langfristige Bestandstrends der Amphibien im Naturschutzund Natura-2000-Gebiet Grundlose-Taubenborn im Wesertal bei Höxter, NRW, Zeitschrift für Feldherpetologie. 28 (2021) 141–177.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband | ELSA-ID: 5491 |
U. Pottgiesser, A. Dragutinovic, M. Loddo, OWL University of Applied Sciences, Detmold School of Architecture and Interior Architecture, eds., MoMove Modern Movement and Infrastructure, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 5620 |
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5697 |
J. Harms, Aktivismus im Jahr 2020: eine Momentaufnahme - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe , Lemgo, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5698 |
A. Trapphagen, Darstellung des Veganismus in den Medien - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5817 |
J. Skodra, S. Connop, J.-M. Tacnet, N. Van Cauwenbergh, D. Almassy, C. Baldacchini, L. Basco Carrera, B. Caitana, M. Cardinali, E. Feliu, I. Garcia, G. Garcia-Blanco, G. Jones, L. Kraus, I. Mahmoud, S. Maia, E. Morello, B. Pérez Lapena, L. Pinter, F. Porcu, K. Reichborn-Kjennerud, L. Ruangpan, M. Rutzinger, Z. Vojinovic, Principles Guiding NBS Performance and Impact Evaluation, in: A. Dumitru, L. Wendling, European Commission (Eds.), Evaluating the Impact of Nature-Based Solutions. A Handbook for Practitioners, 1st ed., Publications Office of the European Union, Brussels, 2021: pp. 46–69.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Blogbeitrag | ELSA-ID: 5819 |
O. Hall, M. Cardinali, Die Provinz wird unterschätzt, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5821 |
A. Dumitru, I. Garcia, S. Zorita, D. Tomé-Lourido, M. Cardinali, E. Feliu, J. Fermoso, G. Ferilli, G. Guidolotti, K. Hölscher, M. Lodder, K. Reichborn-Kjennerud, V. Rinta-Hiiro, S. Maia, Approaches to Monitoring and Evaluation Strategy Development, in: D. Adina, W. Laura, European Commission (Eds.), Evaluating the Impact of Nature-Based Solutions. A Handbook for Practitioners, 1st ed., Publications Office of the European Union, Brussels, 2021: pp. 78–104.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)