Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
928 Publikationen
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |
How can students explore critical thinking as an academic practice?
A. Watanabe, T. Schmohl, How Can Students Explore Critical Thinking as an Academic Practice?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
A. Watanabe, T. Schmohl, How Can Students Explore Critical Thinking as an Academic Practice?, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |
AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based STEM Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based STEM Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |
Hannah Arendt's philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects
A. Watanabe, T. Schmohl, Hannah Arendt’s Philosophical Thoughts on Plurality as Theoretical Foundation for SoTL Projects, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
A. Watanabe, T. Schmohl, Hannah Arendt’s Philosophical Thoughts on Plurality as Theoretical Foundation for SoTL Projects, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7671 |
Impact of industrial environments on visible light communication
D. Schneider, A.N. Shrotri, H. Flatt, O. Stübbe, A. Wolff, R. Lachmayer, C.-A. Bunge, Optics Express : The International Electronic Journal of Optics / Optica 29 (2021) 16087–16104.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
D. Schneider, A.N. Shrotri, H. Flatt, O. Stübbe, A. Wolff, R. Lachmayer, C.-A. Bunge, Optics Express : The International Electronic Journal of Optics / Optica 29 (2021) 16087–16104.
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7686 |
Didaktische Maßnahmen zur Lernstandskontrolle und Aktivierung
M. Oldenburg, in: T. Schmohl, wbv-Publikationen (Eds.), Situiertes Lernen im Studium – Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre, wbv, Bielefeld, 2021, p. 282.
ELSA
| Download (ext.)
M. Oldenburg, in: T. Schmohl, wbv-Publikationen (Eds.), Situiertes Lernen im Studium – Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre, wbv, Bielefeld, 2021, p. 282.
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7823 |
Post-Harvest N2O Emissions Can Be Mitigated With Organic Amendments
S. Rothardt, R. Fuß, I. Pahlmann, H. Kage, Frontiers in Environmental Science (2021).
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
S. Rothardt, R. Fuß, I. Pahlmann, H. Kage, Frontiers in Environmental Science (2021).
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8193 |
Entwicklung und Stand der Richtlinien zur Gebäudebegrünung
Y.-C. Knepper-Bartel, Entwicklung Und Stand Der Richtlinien Zur Gebäudebegrünung, Bundesverband GebäudeGrün e. V. (BuGG), Berlin, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
Y.-C. Knepper-Bartel, Entwicklung Und Stand Der Richtlinien Zur Gebäudebegrünung, Bundesverband GebäudeGrün e. V. (BuGG), Berlin, 2021.
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 8390 |
Collaborative-Intelligent Sense-Making
J. Rubart, in: F.A. Hegland (Ed.), The Future of Text II, Future Text Publishing, 2021, pp. 107–108.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
J. Rubart, in: F.A. Hegland (Ed.), The Future of Text II, Future Text Publishing, 2021, pp. 107–108.
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8391 |
Special issue of HT'19 selected papers
C. Atzenbeck, J. Rubart, D. Millard, New Review of Hypermedia and Multimedia 27 (2021) 1–5.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
C. Atzenbeck, J. Rubart, D. Millard, New Review of Hypermedia and Multimedia 27 (2021) 1–5.
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8393 |
Guest Editors' Introduction
D. D’Auria, R. Mertens, A.M. Panchea, J. Rubart, International Journal of Semantic Computing 15 (2021) 417–418.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
D. D’Auria, R. Mertens, A.M. Panchea, J. Rubart, International Journal of Semantic Computing 15 (2021) 417–418.
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8412 |
Highly Efficient SiC-based Active Infeed Converter for Industrial DC Conductor Systems
J.-N. Koch, R. Otte, H. Borcherding, Highly Efficient SiC-Based Active Infeed Converter for Industrial DC Conductor Systems, VDE Verlag, Berlin, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
J.-N. Koch, R. Otte, H. Borcherding, Highly Efficient SiC-Based Active Infeed Converter for Industrial DC Conductor Systems, VDE Verlag, Berlin, 2021.
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8512 |
Crustler – Vermarktung eines Produktes für den Onlinehandel: Erstellung eines Werbefilms
G. Möller, Crustler – Vermarktung eines Produktes für den Onlinehandel: Erstellung eines Werbefilms, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
G. Möller, Crustler – Vermarktung eines Produktes für den Onlinehandel: Erstellung eines Werbefilms, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2021.
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 8865 |
Langfristige Bestandstrends der Amphibien im Naturschutzund Natura-2000-Gebiet Grundlose-Taubenborn im Wesertal bei Höxter, NRW
B. Beinlich, T. Haus-Maciej, F. Hirschauer, V. Holzhauer, M. Lohr, V. Louven, P. Maciej, E. Tewes, A. Vogt, Zeitschrift für Feldherpetologie 28 (2021) 141–177.
ELSA
| Download (ext.)
B. Beinlich, T. Haus-Maciej, F. Hirschauer, V. Holzhauer, M. Lohr, V. Louven, P. Maciej, E. Tewes, A. Vogt, Zeitschrift für Feldherpetologie 28 (2021) 141–177.
2021 | Konferenzband | ELSA-ID: 5491 |
MoMove Modern Movement and Infrastructure
U. Pottgiesser, A. Dragutinovic, M. Loddo, OWL University of Applied Sciences, Detmold School of Architecture and Interior Architecture, eds., MoMove Modern Movement and Infrastructure, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
U. Pottgiesser, A. Dragutinovic, M. Loddo, OWL University of Applied Sciences, Detmold School of Architecture and Interior Architecture, eds., MoMove Modern Movement and Infrastructure, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 5620 |
AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, J. Rubart, AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics, Libreriauniversitaria.it, Bologna, 2021.
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5697 |
Aktivismus im Jahr 2020: eine Momentaufnahme - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus
J. Harms, Aktivismus Im Jahr 2020: Eine Momentaufnahme - Anhand Eines Eigenen Kurzfilms Als Form von Online-Aktivismus, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe , Lemgo, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
J. Harms, Aktivismus Im Jahr 2020: Eine Momentaufnahme - Anhand Eines Eigenen Kurzfilms Als Form von Online-Aktivismus, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe , Lemgo, 2021.
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5698 |
Darstellung des Veganismus in den Medien - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus
A. Trapphagen, Darstellung Des Veganismus in Den Medien - Anhand Eines Eigenen Kurzfilms Als Form von Online-Aktivismus, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
A. Trapphagen, Darstellung Des Veganismus in Den Medien - Anhand Eines Eigenen Kurzfilms Als Form von Online-Aktivismus, Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, Lemgo, 2021.
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5817 |
Principles Guiding NBS Performance and Impact Evaluation
J. Skodra, S. Connop, J.-M. Tacnet, N. Van Cauwenbergh, D. Almassy, C. Baldacchini, L. Basco Carrera, B. Caitana, M. Cardinali, E. Feliu, I. Garcia, G. Garcia-Blanco, G. Jones, L. Kraus, I. Mahmoud, S. Maia, E. Morello, B. Pérez Lapena, L. Pinter, F. Porcu, K. Reichborn-Kjennerud, L. Ruangpan, M. Rutzinger, Z. Vojinovic, in: A. Dumitru, L. Wendling, European Commission (Eds.), Evaluating the Impact of Nature-Based Solutions. A Handbook for Practitioners, 1st ed., Publications Office of the European Union, Brussels, 2021, pp. 46–69.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
J. Skodra, S. Connop, J.-M. Tacnet, N. Van Cauwenbergh, D. Almassy, C. Baldacchini, L. Basco Carrera, B. Caitana, M. Cardinali, E. Feliu, I. Garcia, G. Garcia-Blanco, G. Jones, L. Kraus, I. Mahmoud, S. Maia, E. Morello, B. Pérez Lapena, L. Pinter, F. Porcu, K. Reichborn-Kjennerud, L. Ruangpan, M. Rutzinger, Z. Vojinovic, in: A. Dumitru, L. Wendling, European Commission (Eds.), Evaluating the Impact of Nature-Based Solutions. A Handbook for Practitioners, 1st ed., Publications Office of the European Union, Brussels, 2021, pp. 46–69.
2021 | Blogbeitrag | ELSA-ID: 5819 |
Die Provinz wird unterschätzt
O. Hall, M. Cardinali, Die Provinz wird unterschätzt, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
O. Hall, M. Cardinali, Die Provinz wird unterschätzt, 2021.
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5821 |
Approaches to Monitoring and Evaluation Strategy Development
A. Dumitru, I. Garcia, S. Zorita, D. Tomé-Lourido, M. Cardinali, E. Feliu, J. Fermoso, G. Ferilli, G. Guidolotti, K. Hölscher, M. Lodder, K. Reichborn-Kjennerud, V. Rinta-Hiiro, S. Maia, in: D. Adina, W. Laura, European Commission (Eds.), Evaluating the Impact of Nature-Based Solutions. A Handbook for Practitioners, 1st ed., Publications Office of the European Union, Brussels, 2021, pp. 78–104.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
A. Dumitru, I. Garcia, S. Zorita, D. Tomé-Lourido, M. Cardinali, E. Feliu, J. Fermoso, G. Ferilli, G. Guidolotti, K. Hölscher, M. Lodder, K. Reichborn-Kjennerud, V. Rinta-Hiiro, S. Maia, in: D. Adina, W. Laura, European Commission (Eds.), Evaluating the Impact of Nature-Based Solutions. A Handbook for Practitioners, 1st ed., Publications Office of the European Union, Brussels, 2021, pp. 78–104.