Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
928 Publikationen
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |
A. Watanabe and T. Schmohl, How can students explore critical thinking as an academic practice?, vol. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 150–154.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, and J. Rubart, AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics, vol. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 385–390.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |
A. Watanabe and T. Schmohl, Hannah Arendt’s philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects, vol. 10. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 310–314.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7671 |
D. Schneider et al., “Impact of industrial environments on visible light communication,” Optics express : the international electronic journal of optics / Optica, vol. 29, no. 11, pp. 16087–16104, 2021, doi: 10.1364/oe.421757.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7686 |
M. Oldenburg, “Didaktische Maßnahmen zur Lernstandskontrolle und Aktivierung,” in Situiertes Lernen im Studium – Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre, vol. 5, T. Schmohl and wbv-Publikationen, Eds. Bielefeld: wbv, 2021, p. 282.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7823 |
S. Rothardt, R. Fuß, I. Pahlmann, and H. Kage, “Post-Harvest N2O Emissions Can Be Mitigated With Organic Amendments,” Frontiers in Environmental Science, 2021.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8193 |
Y.-C. Knepper-Bartel, Entwicklung und Stand der Richtlinien zur Gebäudebegrünung. Berlin: Bundesverband GebäudeGrün e. V. (BuGG), 2021, pp. 66–67.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 8390 |
J. Rubart, “Collaborative-Intelligent Sense-Making,” in The Future of Text II, F. A. Hegland, Ed. Future Text Publishing, 2021, pp. 107–108.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8391 |
C. Atzenbeck, J. Rubart, and D. Millard, “Special issue of HT’19 selected papers,” New Review of Hypermedia and Multimedia, vol. 27, no. 1–2, pp. 1–5, 2021.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8393 |
D. D’Auria, R. Mertens, A. M. Panchea, and J. Rubart, “Guest Editors’ Introduction,” International Journal of Semantic Computing, vol. 15, no. 4, pp. 417–418, 2021.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8412 |
J.-N. Koch, R. Otte, and H. Borcherding, Highly Efficient SiC-based Active Infeed Converter for Industrial DC Conductor Systems. Berlin: VDE Verlag, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8512 |
G. Möller, Crustler – Vermarktung eines Produktes für den Onlinehandel: Erstellung eines Werbefilms. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 8865 |
B. Beinlich et al., “Langfristige Bestandstrends der Amphibien im Naturschutzund Natura-2000-Gebiet Grundlose-Taubenborn im Wesertal bei Höxter, NRW,” Zeitschrift für Feldherpetologie, vol. 28, no. 2, pp. 141–177, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband | ELSA-ID: 5491 |
U. Pottgiesser, A. Dragutinovic, M. Loddo, OWL University of Applied Sciences, and Detmold School of Architecture and Interior Architecture, Eds., MoMove Modern Movement and Infrastructure. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021. doi: 10.25644/3m9j-0f94.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 5620 |
M. Lange-Hegermann, T. Schmohl, A. Watanabe, S. Heiss, and J. Rubart, AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics. Bologna: Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 385–390.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5697 |
J. Harms, Aktivismus im Jahr 2020: eine Momentaufnahme - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe , 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5698 |
A. Trapphagen, Darstellung des Veganismus in den Medien - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5817 |
J. Skodra et al., “Principles Guiding NBS Performance and Impact Evaluation,” in Evaluating the impact of nature-based solutions. A handbook for practitioners, 1st ed., A. Dumitru, L. Wendling, and European Commission, Eds. Brussels: Publications Office of the European Union, 2021, pp. 46–69.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Blogbeitrag | ELSA-ID: 5819 |
O. Hall and M. Cardinali, Die Provinz wird unterschätzt, vol. 5. 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5821 |
A. Dumitru et al., “Approaches to Monitoring and Evaluation Strategy Development,” in Evaluating the impact of nature-based solutions. A handbook for practitioners, 1st ed., D. Adina, W. Laura, and European Commission, Eds. Brussels: Publications Office of the European Union, 2021, pp. 78–104.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)