Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
928 Publikationen
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |
Watanabe A, Schmohl T. How can students explore critical thinking as an academic practice? Vol. 10, New Perspectives in Science Education. Bologna: Libreriauniversitaria.it; 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |
Lange-Hegermann M, Schmohl T, Watanabe A, Heiss S, Rubart J. AI-based STEM education: Generating individualized exercises in mathematics. Vol. 10, New Perspectives in Science Education. Bologna: Libreriauniversitaria.it; 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |
Watanabe A, Schmohl T. Hannah Arendt’s philosophical thoughts on plurality as theoretical foundation for SoTL projects. Vol. 10, New Perspectives in Science Education. Bologna: Libreriauniversitaria.it; 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7671 |
Schneider D, Shrotri AN, Flatt H, Stübbe O, Wolff A, Lachmayer R, et al. Impact of industrial environments on visible light communication. Optics express : the international electronic journal of optics / Optica. 2021;29(11):16087–104.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7686 |
Oldenburg M. Didaktische Maßnahmen zur Lernstandskontrolle und Aktivierung. In: Schmohl T, wbv-Publikationen, editors. Situiertes Lernen im Studium – Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre. Bielefeld: wbv; 2021. p. 282. (TeachingXchange; vol. 5).
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7823 |
Rothardt S, Fuß R, Pahlmann I, Kage H. Post-Harvest N2O Emissions Can Be Mitigated With Organic Amendments. Frontiers in Environmental Science. 2021;
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8193 |
Knepper-Bartel Y-C. Entwicklung und Stand der Richtlinien zur Gebäudebegrünung. Bundesverband GebäudeGrün e. V. (BuGG), editor. Bundeskongress Gebäudegrün - Wo steht Deutschland in Sachen Gebäudebegrünung? Berlin: Bundesverband GebäudeGrün e. V. (BuGG); 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 8390 |
Rubart J. Collaborative-Intelligent Sense-Making. In: Hegland FA, editor. The Future of Text II. Future Text Publishing; 2021. p. 107–8.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8391 |
Atzenbeck C, Rubart J, Millard D. Special issue of HT’19 selected papers. New Review of Hypermedia and Multimedia. 2021;27(1–2):1–5.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8393 |
D’Auria D, Mertens R, Panchea AM, Rubart J. Guest Editors’ Introduction. International Journal of Semantic Computing. 2021;15(4):417–8.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8412 |
Koch J-N, Otte R, Borcherding H. Highly Efficient SiC-based Active Infeed Converter for Industrial DC Conductor Systems. PCIM Europe digital days 2021; International Exhibition and Conference for Power Electronics, Intelligent Motion, Renewable Energy and Energy Management. Berlin: VDE Verlag; 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8512 |
Möller G. Crustler – Vermarktung eines Produktes für den Onlinehandel: Erstellung eines Werbefilms. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe; 2021. 80 p.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 8865 |
Beinlich B, Haus-Maciej T, Hirschauer F, Holzhauer V, Lohr M, Louven V, et al. Langfristige Bestandstrends der Amphibien im Naturschutzund Natura-2000-Gebiet Grundlose-Taubenborn im Wesertal bei Höxter, NRW. Zeitschrift für Feldherpetologie. 2021;28(2):141–77.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband | ELSA-ID: 5491 |
Pottgiesser U, Dragutinovic A, Loddo M, OWL University of Applied Sciences, Detmold School of Architecture and Interior Architecture, editors. MoMove Modern Movement and Infrastructure. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe; 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 5620 |
Lange-Hegermann M, Schmohl T, Watanabe A, Heiss S, Rubart J. AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics. New Perspectives in Science Education. Bologna: Libreriauniversitaria.it; 2021. (Filodiritto Editore – 10th International Conference New Perspectives in Science Education).
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5697 |
Harms J. Aktivismus im Jahr 2020: eine Momentaufnahme - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe ; 2021. 69 p.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5698 |
Trapphagen A. Darstellung des Veganismus in den Medien - anhand eines eigenen Kurzfilms als Form von Online-Aktivismus. Lemgo: Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe; 2021. 76 p.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5817 |
Skodra J, Connop S, Tacnet J-M, Van Cauwenbergh N, Almassy D, Baldacchini C, et al. Principles Guiding NBS Performance and Impact Evaluation. In: Dumitru A, Wendling L, European Commission, editors. Evaluating the impact of nature-based solutions A handbook for practitioners. 1st ed. Brussels: Publications Office of the European Union; 2021. p. 46–69.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Blogbeitrag | ELSA-ID: 5819 |
Hall O, Cardinali M. Die Provinz wird unterschätzt. https://www.kap-forum.de/. 2021. (Jetzt aufs Land? KAP Forum Newsletter; vol. 5).
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5821 |
Dumitru A, Garcia I, Zorita S, Tomé-Lourido D, Cardinali M, Feliu E, et al. Approaches to Monitoring and Evaluation Strategy Development. In: Adina D, Laura W, European Commission, editors. Evaluating the impact of nature-based solutions A handbook for practitioners. 1st ed. Brussels: Publications Office of the European Union; 2021. p. 78–104.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)