Please note that ELSA no longer supports Internet Explorer versions 8 or 9 (or earlier).
We recommend upgrading to the latest Internet Explorer, Google Chrome, or Firefox.
928 Publikationen
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7580 |
Watanabe, Alice, and Tobias Schmohl. “How Can Students Explore Critical Thinking as an Academic Practice?” New Perspectives in Science Education, vol. 10, Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 150–54.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7581 |
Lange-Hegermann, Markus, et al. “AI-Based STEM Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics.” New Perspectives in Science Education, vol. 10, Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 385–90.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 7582 |
Watanabe, Alice, and Tobias Schmohl. “Hannah Arendt’s Philosophical Thoughts on Plurality as Theoretical Foundation for SoTL Projects.” New Perspectives in Science Education, vol. 10, Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 310–14.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7671 |
Schneider, Daniel, et al. “Impact of Industrial Environments on Visible Light Communication.” Optics Express : The International Electronic Journal of Optics / Optica, vol. 29, no. 11, 2021, pp. 16087–104, https://doi.org/10.1364/oe.421757.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 7686 |
Oldenburg, Martin. “Didaktische Maßnahmen zur Lernstandskontrolle und Aktivierung.” Situiertes Lernen im Studium – Didaktische Konzepte und Fallbeispiele einer erfahrungsbasierten Hochschullehre, edited by Tobias Schmohl and wbv-Publikationen, vol. 5, wbv, 2021, p. 282.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 7823 |
Rothardt, S., et al. “Post-Harvest N2O Emissions Can Be Mitigated With Organic Amendments.” Frontiers in Environmental Science, Frontiers, 2021, doi:10.3389/fenvs.2021.712013.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8193 |
Knepper-Bartel, Yvonne-Christin. “Entwicklung Und Stand Der Richtlinien Zur Gebäudebegrünung.” Bundeskongress Gebäudegrün - Wo Steht Deutschland in Sachen Gebäudebegrünung?, edited by Bundesverband GebäudeGrün e. V. (BuGG), Bundesverband GebäudeGrün e. V. (BuGG), 2021, pp. 66–67.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 8390 |
Rubart, Jessica. “Collaborative-Intelligent Sense-Making.” The Future of Text II, edited by Frode A. Hegland, Future Text Publishing, 2021, pp. 107–08, doi:10.48197/fot2021.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8391 |
Atzenbeck, Claus, et al. “Special Issue of HT’19 Selected Papers.” New Review of Hypermedia and Multimedia, vol. 27, no. 1–2, Taylor & Francis, 2021, pp. 1–5, doi:10.1080/13614568.2021.1943283.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Zeitschriftenaufsatz (wiss.) | ELSA-ID: 8393 |
D’Auria, Daniela, et al. “Guest Editors’ Introduction.” International Journal of Semantic Computing, vol. 15, no. 4, World Scientific Publishing, 2021, pp. 417–18, doi:10.1142/S1793351X21020037.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 8412 |
Koch, Jan-Niklas, et al. “Highly Efficient SiC-Based Active Infeed Converter for Industrial DC Conductor Systems.” PCIM Europe Digital Days 2021; International Exhibition and Conference for Power Electronics, Intelligent Motion, Renewable Energy and Energy Management, VDE Verlag, 2021.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 8512 |
Möller, Georg. Crustler – Vermarktung eines Produktes für den Onlinehandel: Erstellung eines Werbefilms. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Zeitschriftenaufsatz | ELSA-ID: 8865 |
Beinlich, Burkhard, et al. “Langfristige Bestandstrends der Amphibien im Naturschutzund Natura-2000-Gebiet Grundlose-Taubenborn im Wesertal bei Höxter, NRW.” Zeitschrift für Feldherpetologie, vol. 28, no. 2, 2021, pp. 141–77.
ELSA
| Download (ext.)
2021 | Konferenzband | ELSA-ID: 5491 |
Pottgiesser, Uta, et al., editors. MoMove Modern Movement and Infrastructure. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021, https://doi.org/10.25644/3m9j-0f94.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
2021 | Konferenzband - Beitrag | ELSA-ID: 5620 |
Lange-Hegermann, Markus, et al. “AI-Based Stem Education: Generating Individualized Exercises in Mathematics.” New Perspectives in Science Education, Libreriauniversitaria.it, 2021, pp. 385–90, doi:10.26352/F318_2384-9509.
ELSA
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5697 |
Harms, Jennifer. Aktivismus Im Jahr 2020: Eine Momentaufnahme - Anhand Eines Eigenen Kurzfilms Als Form von Online-Aktivismus. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe , 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Bachelorarbeit | ELSA-ID: 5698 |
Trapphagen, Alina. Darstellung Des Veganismus in Den Medien - Anhand Eines Eigenen Kurzfilms Als Form von Online-Aktivismus. Technische Hochschule Ostwestfalen-Lippe, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5817 |
Skodra, Julita, et al. “Principles Guiding NBS Performance and Impact Evaluation.” Evaluating the Impact of Nature-Based Solutions. A Handbook for Practitioners, edited by Adina Dumitru et al., 1st ed., Publications Office of the European Union, 2021, pp. 46–69, doi:10.2777/244577.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)
2021 | Blogbeitrag | ELSA-ID: 5819 |
Hall, Oliver, and Marcel Cardinali. “Die Provinz wird unterschätzt.” https://www.kap-forum.de/, vol. 5, 2021.
ELSA
| Dateien verfügbar
| Download (ext.)
2021 | Sammelwerk - Beitrag | ELSA-ID: 5821 |
Dumitru, Adina, et al. “Approaches to Monitoring and Evaluation Strategy Development.” Evaluating the Impact of Nature-Based Solutions. A Handbook for Practitioners, edited by Dumitru Adina et al., 1st ed., Publications Office of the European Union, 2021, pp. 78–104, doi:10.2777/244577.
ELSA
| Dateien verfügbar
| DOI
| Download (ext.)